Cześć!
Jestem świeży w VBA i próbuje napisać makro, które będzie pobierało mi konkretne dane z excela i wysyłało na podstawie nich maila do odpowiedniego adresata.
Sprawa wygląda następująco:
Mam excela z dwiema kartami:
- Pierwsza ("Email List") i zawiera w sobie dwie kolumny: User Name oraz Email.
- Druga ("Resources") zawiera w sobie: Project Name, Project Manager, Effort in hrs i Duration in days.
A teraz co dokładnie chcę uzyskać:
Chcę żeby to makro najpierw brało nazwe z kolumny "Project Manager", następnie po niej vlookupowało do drugiej karty "Email List", w celu uzyskania adresu na który ma wysłać wiadomość. Następnie aby utworzyło tą wiadomość na wskazany adres i załączyło w niej kolumny: "Project Name", "Effort in hrs" i "Duration in days".
Dla przykładu:
"Witaj Janie Kowalski,
System wykrył, że twój Projekt nr. 1 potrzebuje effortu 20h, rozłożonego na 3 dni. Przypisz proszę odpowiedni resource w systemie."
Próbuje w swoim zakresie ciągle coś napisać, ale jak na razie bezskutecznie... Staram się trochę posiłkować tym tematem: https:// stackoverflow.com/questions/26655348/vba-to-send-email-using-if-statements-and-lookups, ale na razie bezskutecznie.
Z góry dzięki za pomoc!