Django, multiplayer

0

Cześć,
piszę aplikację w django w której częscią jest gra wieloosobowa. Problem mam z tym jak "połączyć" tych użytkowników w np pary. Miałem na to taki pomysł:
użytkownik wchodzi na stronę przez którą "zgłasza" się jako chętny do gry, jak następna osoba się zgłosi to obu przenoszę do samej gry. Ale z tym jest taki problem że po zanotowaniu chęci do gry użytkownika 1 nie mam z nim już "kontaktu"
Jak rozwiązać ten problem łączeniu użytkownikó w pary/grupy?

0

Nie robiłem takich rzeczy, ale...
Sesja gry powinna odbywać się na serwerze.
Zalogowany gracz wie zarówno na serwerze jak i w przeglądarce, z którą sesją powinien synchronizować dane.

Sesje gier można przechowywać w bazie danych. Jedna tabelka będzie miała przypisanych graczy do sesji, a druga tabela będzie miała historię ruchów (stan gry).

W przeglądarce interpretujesz dane z serwera co jakiś czas i wysyłasz ruchy gracza za pomocą JS.

Stawiam, że są jakieś frameworki do tego...

0

Tak, tak sesja/stan gry na serwerze musi być bo inaczej to bardzo łatwo użytkownik może oszukiwać. Jedny problem jaki mam to ten z połączeniem w pary/grupy. No nic będę szukał dalej

0

Najłatwiej chyba zrobić to na websocketach. Jak masz doświadczenie z Django, to polecam Django Channels, wpp socket.io albo poszukaj jakieś libki do WS do pythona.

0
przemyslowiec napisał(a):

Jedny problem jaki mam to ten z połączeniem w pary/grupy.

Łączenie użytkowników w pary/grupy to element "stanu gry".
Zapisujesz referencje do zalogowanych użytkowników w bazie.

0
Spine napisał(a):
przemyslowiec napisał(a):

Jedny problem jaki mam to ten z połączeniem w pary/grupy.

Łączenie użytkowników w pary/grupy to element "stanu gry".
Zapisujesz referencje do zalogowanych użytkowników w bazie.

Może nie do końca precyzyjnie się wyraziłem, miałem na myśli to że nie mam za bardzo pomysłu jak powiadomiść/przekierować użytkownika 1 do "nstancji" gry

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1