Cykliczne powtarzanie funkcji

0

Witam serdecznie,

Jestem w trackie pisania serwera i chciał bym, żeby klient cyklicznie wysyłał informacje o tym ,że jest on "dostępny w sieci" :).
Problem lezy w tym ,ze nie mam pomysłu jak wykonać timer ... :( Próbowałem to zrobić przy pomocy biblioteki time, ale za każdym razem gdy czas

start_program= time.time()

while True:
    time_end_program = time.time()

    total_time = time_end_program - start_program

    print(total_time)

wynik na wyjściu jest taki:

4.9105610847473145
4.9105610847473145
4.9105610847473145
4.9105610847473145
4.9105610847473145
4.9105610847473145
4.9105610847473145
4.9105610847473145
4.9105610847473145
4.9105610847473145
start_program= time.time()

while True:
    time_end_program = time.time()

    total_time = time_end_program - start_program

    print(int(total_time)) 

ale dostaje taki wynik na wyjściu

1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
2
2
2
2
2
2

Oczywiście na wyjściu jest znacznie znacznie więcej i problem lezy tutaj:

while True:
    time_end_program = time.time()

    total_time = time_end_program - start_program
    print(int(total_time))
    if int(total_time) == 10 : #tu jest kłopot
        print("Udalo sie ")
        

problem polega na tym, że warunek spełnia się 38 000 razy :( to troszkę za dużo , mi zależy żeby powtórzył się raz , macie jakieś swoje patenty ?

0

Może time.sleep()?

1

Wtedy "zamrozi" mu cały serwer, proponował bym raczej

import time

print(time.localtime())

pisz = time.struct_time(time.localtime())
pisz = (time.localtime().tm_sec + 10) % 60
while (1):
    if time.localtime().tm_sec >= pisz:
        print(time.localtime())
        pisz = (time.localtime().tm_sec + 10) % 60

Wyświetla co 10 sekund czas, ale łatwo go dopasować. Zamiast while-a trzeba też będzie regularnie wywoływać tą funkcję (pętla główna serwera?)

0

W takim przypadku klient będzie musiał mieć pętle ,tylko chodzi o to jak zrobić porównanie czasu od ostatniej iteracji funkcji .. nie mam pomysłu , a siedzę przy tym od 15 :/

0

Hm to może klasa przechowująca czas? miała by funkcję która porówna aktualny z czasem następnego zgłoszenia. Ew jak starczy ci raz na godzinę i serwer będzie na Linuksie https://pl.wikipedia.org/wiki/Crontab.

0

Jakieś pomysły ?:)

0

Coś wypociłem ...

czas_start = 0.00
timer =5.00

#mainloop
while True:

    czast_trwania = time.clock() # zaczyna odliczać czas
    convert_time = round(czast_trwania, 2) # zaokraglam float do 2 miejsc po przecinku
    if convert_time == timer: #sprawdzam wartość timer'a ,jesli jest 5.00 wyświetl komunikat 
        print("Sent request...",timer) #wys. komunikat
        timer += 5.00 # zwiększ timer o 5 

Efekt taki jakiego oczekuje, ale algorytm nie zadziała dobrze w sytuacjach kiedy np. jakaś funkcja będzie trwać dłużnej niż 30 sekund, bo wtedy timer się nie zwiększy, problem leży w synchronizacji, nie wiem jak zsynchronizować moment otworzenia i zakończenia funkcji z pętlą

[edit]

Kolejna rzecz jakiej się obawiam, to to, że wyjdę po za zakres wartości float po jakimś dłuższym działaniu np.dzień, wiem to dziwne, bo po co klient miał bym nadawać informacje cały dzień, ale chyba dobrze wziąć taką możliwość pod uwagę

0

A może zamiast == dać >=? wtedy zadziała nawet jeśli będzie opóźnienie. Dodatkowo po wysłaniu potwierdzenia że chodzi timer = time.clock() + 5.00, jakby opóźnienie było spore.

0
sig napisał(a):

A może zamiast == dać >=? wtedy zadziała nawet jeśli będzie opóźnienie. Dodatkowo po wysłaniu potwierdzenia że chodzi timer = time.clock() + 5.00, jakby opóźnienie było spore.

W twoim kodzie fajne było to ,że co 60 sekund wartości się resetuje czyt. zaczyna od 0 , tu jest taki problem ,że jeśli przekroczę zakres float'a to wywali zapewne błąd :D
[edit]

chyba że, będę resetować wartość timera :)

[EDIT] Resetowanie timera nie zadziała w tym przypadku , równolegle musiał by być wyzerowany czas time.clock()..

1
pain368 napisał(a):

Witam serdecznie,

Jestem w trackie pisania serwera i chciał bym, żeby klient cyklicznie wysyłał informacje o tym ,że jest on "dostępny w sieci" :).

Czy na pewno potrzebujesz czegoś takiego? Serwer sieciowy, jak jest uruchomiony, to po prostu nasłuchuje na jakimś porcie i wiadomo, że jest dostępny...

Ale jeśli naprawdę chcesz czegoś takiego, to moim zdaniem najlepiej odpalić osobny wątek (w Pythonie lepiej proces), który odpowiadałby tylko za odmierzanie czasu i wysyłanie wiadomości.

0

Czy na pewno potrzebujesz czegoś takiego? Serwer sieciowy, jak jest uruchomiony, to po prostu nasłuchuje na jakimś porcie i wiadomo, że jest dostępny...

Ale jeśli naprawdę chcesz czegoś takiego, to moim zdaniem najlepiej odpalić osobny wątek (w Pythonie lepiej proces), który odpowiadałby tylko za odmierzanie czasu i wysyłanie wiadomości.

Hej, cała idea polegała na tym, że serwer miał pełnić rolę lokalnego chat room'u. Logujesz się do serwera, a ten wysyła Ci komunikat z liczbą aktywnych hostów w sieci lokalnej, no bo w zasadzie nie każdy host aktywny sieci musi być klientem serwera, więc wysyłanie żądań na broadcast nie ma chyba większego sensu :), nie korzystałem przed tym projekcikiem z wątków, ale próbowałem już tej metody... ale przyznam, że nie wyczerpałem jeszcze ich możliwości :)

0

.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1