Ponieważ od początku pandemii nie bywam w biurze to postanowiłem zlecić usługę przekierowania poczty na domowy adres, a także usługę skanowania listów poleconych.
Kilka dni temu zadzwoniła Pani z urzędu skarbowego, że od pół roku nie odpowiadamy na listy w związku z tym muszą wszcząć kontrolę... o ile z urzędem skarbowym załatwiłem sprawę na telefon to pozostaje pytanie co działo się z pocztą! Poprosiłem jednak o informację co działo się z listami i okazało się, że urząd dostał zwroty.
I tu jest perełka. Zadzwoniłem na pocztę związaną z adresem biura i otrzymałem informację, że listy polecone to oni skanują... ale cytuję "skanowane są tylko te nieważne, a ważne nadal są awizowane" :-)
Oczywiście po doczytaniu regulaminu Poczty Polskiej faktycznie tak jest i można by rzec moje niedopatrzenie i mój błąd.
Pozostaje jednak pytanie po co istnieje taka usługa? Mogliby chociaż info o awizo dawać na SMS albo e-mail... ale niestety dopiero teraz dowiedziałem się, ze usługa informująca o awizo to osobna rzecz w zupełnie innym systemie, na innej stronie...
Swoją drogą żeby info o awizo przychodziło na e-mail muszę zapier..lać na pocztę potwierdzić tożsamość bo e-puapem sprawy nie załatwię :-)