W czym łatwo i przyjemnie napisać prostą gierkę?

0

Pomyślałem, żeby zrobić sobie taką małą odskocznie od klepania algorytmów i nauki C++ i napisać jakąś prostą grę 2d.
Jakie moglibyście polecić narzędzia? Tak, żeby z niewielką bazą wiedzy można sobie coś małego nakodzić.

Znam C++ w stopniu średnim powiedzmy. Z tym, że nie napisałem w nim jeszcze nic większego. Więc jest to wiedza mało praktyczna na razie i to też chce zmienić.

Nie chodzi mi o naukę jakiegoś niskopoziomowego api jak OpenGL. Raczej coś w czym można przyjemnie i łatwo napisać z użyciem C++ jakiegoś ponga czy Mario.

Słyszałem coś o SFML, a może lepiej ogarnąć jakiś prosty silnik do 2d (np. w stylu Unity 3d - nie korzystałem, słyszałem, ze wygodne i dość proste w obsłudze). Niezbyt ogarniam tematykę gier :D

0

xna (od jakiegoś czasu niewspierane, ale wciąż użyteczne), monogame, slimdx.

Poza tym na wiki jest lista silniczków:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_game_engines

0

jezeli chodzi o c++ to masz
Allegro
SDL
SMFL

SDL jest calkiem przyjemny i prosty
https://github.com/puzzle4p/puzzle4p
Tutaj obecnie w trakcie jest projekt ktory prowadze. Mozesz sciagnac sobie pliki i zobaczyc co sie z czym je (zmien brancha na boardAndTiles tam masz juz kawalek funkcjonalnosci)

jezeli moze byc kazdy jezyk to polecam unity, naprawde fajna rzecz. Mozesz tez pobawic sie z takimi rzeczami jak Corona czy MOAI (wystarczy znac LUA)

A przede wszystkim. UZYJ SZUKAJKI BO BYLO TYCH TEMATOW PIEC TYSIECY ;)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1