Strategia Turowa Online

0

witam, mysle ze wiecie co to strategia turowa. chciałbym napisac taka online. nie wiem jednak jaki jezyk byłby do tego najlepszy. guglowałem ale do konca nie znalazłem odpowiedzi. dobrze potrafie programowac jedynie w php, probowalem tez kilku innych jezykow, ale zostałem przy php.
tak wiec chcialbym stworzyc taka strategie turowa i zastanawiam jaki jezyk byłby do tego najlepszy. na razie myslalem o pythonie lub c++, z tym ze jak wydaje mi sie przeznaczenie c++ nie jest takie. w takim razie czy python? a moze jeszcze jakies inne propozycje macie? pozdrawiam

0

pytanie - czy to gra przez przeglądarkę czy nie?

0

jak rozumiem moze byc przez przegladarke lub na bazie klienta? szczerze mowiac nie znam sie jeszcze na tym za dobrze, wiec mozecie mi rowniez doradzic ktora opcja była by lepsza. domyslam sie ze po stronie klienta jest łatwiej to napisac ale gorzej z bezpieczenstwem?

0

Ja myśle że najpierw to sie musisz nauczyć programować zanim zaczniesz pisać gry.

0

pisałem ze umiem programowac w php. sęk w tym ze to co pisałem to były raczej programy takie jak np. pobranie z jakiejs strony wszystkich adresow email, czy telefonów, koszyk na zakupy, ksiegarnia w oparciu o mysql i tego typu rzeczy. za gry sie nie brałem. mam checi i umiejetnosci tylko brakuje mi wiedzy, ktora chcialbym tutaj zdobyc

0

Nie chciałbym Cię zniechęcać, ale skoro nie wiesz jaka różnica jest pomiędzy grą przez przeglądarkę, a przez klient to powinieneś poczekać jeszcze trochę czasu z przystąpieniem do pracy, nie przerywając nauki oczywiście. Oczywiście jeżeli będziesz wystarczająco uparty uda Ci się coś naskrobać, ale też bardzo łatwo możesz się zniechęcić. Jak koniecznie chcesz napisać jakąś grę zacznij może od jakiejś najprostszej, nie wiem np. statków czy kółko i krzyżyk(na dwóch graczy, siedzących przy 1 komputerze, potem możesz rozwinąć to na grę przez internet i ew. potem dopisać jakiegoś sprytnego "Gracza komputerowego"), na pewno zdobędziesz dużo doświadczenia i nowych umiejętności.

0

spokojnie zdaje sobie sprawe z tego i szybko nie zamierzam sie za nia brac. pytanie jednak moje jest o jezyk w jakim było by to najlepiej napisac. php odrzucilem od razu z oczywistych wzgledow a innych jezykow za dobrze nie znam, tak wiec pytam tutaj o srodowisko w jakim najlepiej jest zaprogramowac taka gre. a samo programowanie to juz inna historia ;)

AUREL: nie przecze ze nie daloby sie zrobic takiej gry w php, jednak jego przeznaczeniem jest tworzenie dynamicznych stron a nie gier multiplayer. odrzucilem go gdyz uznalem ze istnieje ogrom innych jezykow ktore bardziej sie nadaja do napisania sieciówki

1

Zapewne najlepszym pomysłem będzie C++, sprawdź sobie megatutorial "Od zera do gier kodera" http://xion.org.pl/productions/texts/coding/megatutorial/
Ew. możesz pomyśleć nad Javą, to już zależy od osobistych preferencji.

0

znam tutorial xiona. jest świetny z tym ze skupia sie on na c++ konsolowym, na aplikacje okienkowe nie liczac teorii sa poswiecone chyba 3 rozdziały. nie wiem czy to wystarczy do napisania nawet prostej gry sieciowej. jednak uwazasz ze jesli chodzi o jezyk to mimo wszystko c a nie python?

1

@michat, dziwny pomysł z tym pythonem prawdę powiedziawszy. Czemu akurat python?

jest świetny z tym ze skupia sie on na c++ konsolowym, na aplikacje okienkowe nie liczac teorii sa poswiecone chyba 3 rozdziały. nie wiem czy to wystarczy do napisania nawet prostej gry sieciowej.

Nie, to nie wystarczy, ale jest to podstawa i od tego powinieneś zacząć... Jak skończysz z tą książką, to trzeba będzie jeszcze poczytać coś o komunikacji między aplikacjami, coś o bezpieczeństwie, coś o projektowaniu przyjaznego GUI... No daleka droga przed tobą.

0

juz nie pamietam kto i gdzie ale gdy przegladalem fora to ktos w dysukusji zaproponował tego pytona. jak sie nie myle jednym z programow w nim zrobionych jest sam gimp wiec pozytywnie sie do niego nastawiłem, jako do takiego wszechstronnego narzedzia. ale okej no to biore sie za c++. jesli ktos uwaza ze jednak inny jezyk byłby lepszy to piszcie śmiało. dziekuje za pomoc i pozdrawiam

0

Najpierw musisz zadać sobie pytanie jak ta gra ma dokładnie wyglądać. Opisać funkcjonalności, sposób rozgrywki itd. Co ma sprawić, że ta gra będzie świetna? Grafika? Grywalność? Łatwy, szybki dostęp? Przenośność? I do tego planu dostosuj narzędzia. Nie rozpisuj się za bardzo, ogólny szkic wystarczy. Następnie stawiaj przed sobą krótkie zadania, a będzie dobrze.

2
michat napisał(a):

witam, mysle ze wiecie co to strategia turowa. chciałbym napisac taka online. nie wiem jednak jaki jezyk byłby do tego najlepszy.

Nie ma najlepszego języka, są lepsze i gorsze, do gorszych zaliczają się przede wszystkim te, których jeszcze nie poznałeś wystarczająco dobrze.

michat napisał(a):

tak wiec chcialbym stworzyc taka strategie turowa i zastanawiam jaki jezyk byłby do tego najlepszy. na razie myslalem o pythonie lub c++, z tym ze jak wydaje mi sie przeznaczenie c++ nie jest takie. w takim razie czy python? a moze jeszcze jakies inne propozycje macie? pozdrawiam

Przeznaczeniem C++ jest tworzenie oprogramowania bliskiego systemu (w tym gier) przy jednoczesnym zapewnieniu pewnych wysokopoziomowych abstrakcji. Większość silników jest obecnie w C++, klient prawdopodobnie powinien być w nim napisany. Trudno wyrokować o technologii server-side, nie podałeś niczego, co ułatwiłoby wybór.

michat napisał(a):

nie przecze ze nie daloby sie zrobic takiej gry w php, jednak jego przeznaczeniem jest tworzenie dynamicznych stron a nie gier multiplayer. odrzucilem go gdyz uznalem ze istnieje ogrom innych jezykow ktore bardziej sie nadaja do napisania sieciówki

PHP nie jest językiem ogólnego przeznaczenia, przynajmniej nie do końca, celem jego istnienia jest pośredniczenie pomiędzy HTTP i bazami danych. Znasz jakieś języki należące do tego "ogromu"? Bez odpowiedniego doświadczenia programistycznego nie jesteś w stanie tak po prostu sięgnąć po nowy język i napisać w nim sprawny kod, pierwsze kilkanaście tysięcy linii możesz od razu spisać na straty. Refaktoryzacja działa cuda, pytanie tylko, czy będziesz wystarczająco zdeterminowany do żmudnego poprawiania kolejnych fragmentów aplikacji, kiedy wszystko zacznie się sypać a dodawanie nowych elementów stanie się prawie niemożliwe.

michat napisał(a):

znam tutorial xiona. jest świetny z tym ze skupia sie on na c++ konsolowym, na aplikacje okienkowe nie liczac teorii sa poswiecone chyba 3 rozdziały. nie wiem czy to wystarczy do napisania nawet prostej gry sieciowej.

"Aplikacje okienkowe" mają się nijak do tworzenia gier sieciowych. Zrobienie frontendu (czy to webowego, czy samodzielnego klienta) to tylko niewielka część pracy, większość czasu przeznaczysz na rozwijanie serwerowego backendu, który będzie realizował całą logikę gry.

michat napisał(a):

jak sie nie myle jednym z programow w nim zrobionych jest sam gimp wiec pozytywnie sie do niego nastawiłem, jako do takiego wszechstronnego narzedzia. ale okej no to biore sie za c++. jesli ktos uwaza ze jednak inny jezyk byłby lepszy to piszcie śmiało.

GIMP jest napisany w C i Scheme, nie w C++. Naprawdę nie ma tutaj jedynego słusznego języka, backend Eve Online jest napisany w Pythonie, Vendetta używa Common Lispu, zaś CoD (bodajże) 4 został oparty o Erlanga. Każda technologia ma swoje wady i zalety, autorzy wymienionych projektów dobierali języki pod konkretne wymagania: elastyczność, łatwość rozwoju, rozproszenie i skalowalność aplikacji. Znasz już wymagania swojego projektu?

Projekt jest prawdopodobnie skazany na porażkę. Z Twoich postów wynika, że nie przygotowałeś jeszcze wstępnego projektu gry, nie ustaliłeś wymagań i oczekiwań. W tym momencie język to ostatnie zmartwienie, to jest detal implementacji, jeden z najmniej ważnych na tym etapie. Najpierw musisz wiedzieć, co tak naprawdę chcesz napisać, jak to sobie wyobrażasz, jak ma funkcjonować etc. Próbujesz wybierać spośród języków, których kompletnie nie znasz, to kolejny gwóźdź do trumny tego projektu, nie poradzisz sobie w nowej technologii wystarczająco dobrze. http://www.codeofhonor.com/blog/tough-times-on-the-road-to-starcraft - poczytaj sobie historię rozwoju StarCrafta, nie licz na to, że Ciebie podobny horror ominie.

Nie chcę Cię zanadto zniechęcać, ale przemyśl wszystko jeszcze raz, od samego początku, może unikniesz części niepowodzeń.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1