Szkic gry/symulacji.
Pomysł jest taki żeby na podstawie prostej mapy znaków w trybie testowym ( wymyślonej lub generowanej losowo ) wyświetlał się widok pseudo 3d.
To samo ma dotyczyć wszystkich obiektów które na takiej mapie będą żyć.
Krótki film:
Repo:
https://github.com/goostaw/pseudo3d_ascii/tree/master
Jeśli to ma znaczenie:
- Celem jest zabawa. Nie mam aspiracji bycia (zawodowym)programistą.
- Lubię stare komputery, a moje zabawy uskuteczniam na 486 pod DOS-em. Wymyśliłem sobie że programy mają działać na najstarszym PC jaki znalazłem w szafie: IBM Portable 5155 ( PC XT ).
- Archaizmy są trochę zamierzone, a trochę wynikają z 2, a trochę ze zwykłej niewiedzy, braku doświadczenia i lenistwa.
- A ponieważ 2. to głowne narzędzia to Open Watcom i vi. Dodatkowo na potrzeby przesłania tego na githuba użyłem g++ pod starym Debianem. Obie wersje bin w repo.
Pomimo tego proszę o poświęcenie czasu i opinie gdzie jest największa dupa, gdzie jest mniejsza dupa, co poprawić w pierwszej kolejności , co przeczytać itd. Jedyna moja wiedza to kilka książek więc każda rada będzie cenna.
Pewnie nie wszystko zrozumiem ale na pewno się postaram i bedę wdzięczny.