Witam!
Mam do napisania program dokonujący interpolacji biliniowej i najbliższego sąsiada na obrazie w skali szarości (PGM) w języku C. Problem leży w tym, że informacji na ten temat jest jak na lekarstwo. I o ile specyfikację plików PGM znalazłem bez problemu, o tyle dwudniowe poszukiwania jakiś dokładniejszych informacji o interpolacji biliniowej i najbliższego sąsiada spełzły na niczym. Na razie wiem tylko, czym jest interpolacja w sensie ogólnym, nie mam natomiast pojęcia czym jest interpolacja konkretnie biliniowa i najbliższego sąsiada. Czy może ktoś z szanownych forumowiczów ma może jakieś materiały, które opisywałyby o co w tym dokładnie chodzi? Byłbym bardzo wdzięczny za jakąkolwiek pomoc.
PS. Gdyby ktoś dysponował jakimś algorytmem (w dowolnej postaci, może być nawet słowny) takiego programu, również byłbym głęboko wdzięczny za pomoc.
--
Pozdrawiam
Wally