#include <iostream>
using namespace std;
class Plansza
{
public:
char tablica[25][70];
void rysuj()
{
for(int i = 0; i < 25;i++)
{
for(int j = 0; j < 70;j++)
{
tablica[i][j] = 0;
}
}
int i = 0,j = 0;
for(int j = 0; j < 70; j++)
{
tablica[i][j] = (char) 219;
}
for(int i = 1 ;i < 25; i++)
{
tablica[i][0] = (char) 219;
tablica[i][69] = (char) 219;
}
for(j = 0; j < 70; j++)
{
i = 24;
tablica[i][j] = (char) 219;
}
for(int i = 0;i < 25;i++)
{
for(int j = 0; j < 70;j++)
{
cout << tablica[i][j] ;
}
cout << endl;
}
}
};
int main()
{
Plansza mapa;
mapa.rysuj();
return 0;
}
Stworzyłem planszę do gry. Teraz chcę stworzyć klasę potwory i stworzyć obiekt wąż. Mógłby ktoś podpowiedzieć jak potem napisać fragment kodu, który będzie sprawdzać czy wąż nie wszedł w ściany planszy ? Nie bardzo wiem jak się dostać z obiektu wąż do pól obiektu mapa aby sprawdzić ten warunek.