Nie umiem zastosować define.

0

witam,

#define sekund     (5)

jesli zrobie takie cos na poczatku programu, moge pozniej
zmienic to za pomoca np .

cin << sekund ; 

? Tak ze teraz sekund ma wartość taką jaką wpiszę ? czy to jest stała i koniec, jak chcę sobie tak zmieniać muszę dać typ zmiennych przed tym(i zrezygnować z define)

2

nie masz pojecia jak define dziala

on dziala tak, ze jak wpiszesz sekund to kompilator zobaczy tam (5).

To co pytasz nie ma nic wspolnego z define

Wiec odpowiadajac na Twoje pytanie, tak jak Ty chcesz to zrobic to sie nie da.

2
#include <iostream>
using namespace std;

#define bar foo
int main() {
	int foo;
	cin >> bar;
	cout << bar;
	return 0;
}
0

w takim razie jesli w przycisku dam

void aaaaFrame::OnButtonStartClick(wxCommandEvent& event)
{
#define START (1)
}

a wcześniej w kodzie było

#if START
#endif

to tereaz ta instrukcja zostanie wykonana?

2

Define to tylko znajdź i zamień w kodzie, takie samo jak masz w notatniku. Przed kompilacją wszystkie #define'y są zamieniane na ich wartości i dopiero wtedy odbywa się kompilacja.

0

czyli to co napisałem odpada, w takim razie jak zrobić, żeby po naciśnięciu przycisku część kodu się wykonała ?

3

A co się stało ze zwykłymi zmiennymi, zwykłym ifem?

if (nacisnieto)
    funkcja1();
else
    funkcja2();
0

a jaki jest kod, który wskazuję na to, że został naciśnięty Button?
w ToogleButton wyglada to tak ToogleButton->GetValue()

1

No to musisz zajrzeć do dokumentacji tego, czego używasz. Przecież nie wywróżymy tego.

0

okok, dzięki wielkie za pomoc

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1