Witam.
Moje pytanie jak w temacie a konkretnie chodzi mi o porównanie jaki język jest najlepszy do pisania gier na komputer c++ czy c# bo słyszałem że w tym drugim również można tworzyć gry.
Na dobrą sprawę w każdym języku możesz zrobić grę. Kwestia tego, jaki masz cel. Po dziś dzień króluje w gamedev'ie C++, ale to przy największych i najbardziej złożonych projektach, bo z dzisiejszym sprzętem przy zwykłych grach nie ma większego znaczenia, czy użyjesz C, C++, C# czy Jave.
A jaka jest różnica w programowaniu gier w c++ a c# ?
kropto napisał(a):
A jaka jest różnica w programowaniu gier w c++ a c# ?
Używasz innego języka i frameworków.
Piszesz w różnych językach, korzystając z innych silników (choć często istnieje wiele portów jednego silnika na kilka języków)/kompilatorów(...).
To tak, jak gdybyś zapytał, "a jaka jest różnica w mówieniu po polsku i włosku".
kropto napisał(a):
A jaka jest różnica w programowaniu gier w c++ a c# ?
Dokładnie taka sama, jak między c++ a Javą lub między Groovy a Assemblerem. Tą różnicą jest język, w którym będziesz programował.
w c++ sam musisz (przynajmniej domyslnie) zarzadzac pamięcią.
z tego powodu jest uzywany do pisania gier.
w c# robi to za ciebie GC który skutkuje co jakiś czas sprzątaniem syfu, który narobiłeś ;)
C# jest w pelni obiektowy oraz kod jezyka jest kompilowany do kodu posredniego-CIL,
który jest wykonywany przez srodowisko uruchomieniowe.
No i oczywiście pod C# docelową platformą jest wszystko Windowso-pochodne.
Czyli najlepszym językiem do pisania gier pod Windowsa jest C++ ?
Co to znaczy "najlepszy język"?
Powiedzmy nie najlepszy dla gimnazjalistów ale jaki język będzie najlepszy na początek oprócz Javy bo to już mam za sobą ;)
Java.
Bo ją masz już za sobą.
A jakie gry ty chcesz pisać?
Jakieś gry na komputer na początek 2D może później w 3D ponieważ gry na telefony i tablety już umiem tworzyć a chciałbym się nauczyć czegoś nowego ;)
Dobra zdecyduje za ciebie:
C/C++ i do biblioteka wyboru: allegro lub sfml
Później pobaw się Unity 3D jak to ogarniesz wybierz sobie directx lub opengl
Z tymi wyborami nie powinieneś mieć problemu(w razie czego polecam sfml)
Nie decyduj czy C czy C# bo masz się nauczyć pisać gry wtedy przenoszenie się między technologiami będzie dużo prostsze