Czy używanie zmiennych wpływa na wydajność?

0

Czy zastosowanie zmiennych tj w 1 przykładzie przekłada się jakoś na wydajność?? Wiem, że w zasadzie tego nie odczuję jednak lubię się bawić w optymalizację kodu.
Jak do tej pory posługiwałem się jedynie AutoHotkey'em na średnio-zaawansowanym poziomie i tam każdy niepotrzebny znak może wpłynąć na wydajność. W c++ jak do tej pory napisałem tylko jedną funkcję i jestem ciekaw jak kompilator radzi sobie z takimi niuansami.

(...)
for(int Col = 0; Col<ColCount; Col++) // For CNum, Text in Array[Index]
{
	int Row  = (Array[Index].Name)-1;
	int CNum = (A->A[Col].Name)-1;
	wchar_t * Text = AHK_GetString(A->A[Col]);
	ListView_SetItemText(hWnd, Row, CNum, Text)
} 
(...)

VS

(...)
for(int Col = 0; Col<ColCount; Col++) // For CNum, Text in Array[Index]
{
	ListView_SetItemText( hWnd                        // ListView Handle
              , (Array[Index].Name)-1		 // Row
              , (A->A[Col].Name)-1		 // CNum
              , AHK_GetString(A->A[Col]))	 // *Text
}
(...)
2

Nawet przeciętnie optymalizujący kompilator nie powinien mieć problemem z wyemitowaniem tego samego kodu dla obu przypadków.

1

gcc -S program.cpp
I zobacz co ci wygeneruje w obu przypadkach. Powtórz to także z -O1 -O2 i -O3

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1