Snake obiektowo, podział na klasy, relacje

0

Zamierzam napisać grę snake(konsolową), nie byłoby w tym niczego trudnego gdybym nie postanowił zrobić tego obiektowo.
Udało mi się (według porad J. Grębosza w symfonii c++) ustalić następujące relacje i klasy. Jednak nie potrafię ocenić czy to co zrobiłem jest poprawne i co robić dalej, bo wiem, że teraz należy znaleźć klasy abstrakcyjne i relacje dziedziczenia między różnymi klasami.

img.png

img2.png

Proszę o pomoc kogoś kto by potrafił ustalić relacje dziedziczenia i klasy abstrakcyjne

dodanie obrazków do treści posta i ich przycięcie - fp

0

Wywal klasę gracz.

Klasa Scena - przechowująca klasę Wąż i punkt w którym znajduje się pokarm. Ewentualnie typ pokarmu (zwykła strukturka).
Klasa wąż odpowiada za poruszanie się, zmianę własnych współrzędnych, ustawienia na mapie, rozrost etc. W zasadzie wszystko co związane z wężem poza rysowaniem - tym zajmie się scena.

0

Projekt jest na tyle prosty że nie ma sensu używać tu dziedziczenia. Jak napisał wcześniej Ola Nordman wywal klasę gracz.
Tutaj gracz i waż będą tym samym.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1