problem z kolko i krzyzyk (wiekszym)

0

witam,
mam pytanko jakie byscie zaproponowali rozwiazanie dla sprawdzanie wygranej w grze kolko i krzyzyk, ale na polu powiedzmy 6x6 i 4 takei same znaki wygrywaja?

chodzi mi o to zeby nie sprawdzac lopatologicznie wszystkich odpowiedzi ifami.

musze cos zaimplementowac np w c#

pomozecie?

0

dwie pętle for.. W necie znajdziesz multum gotowców.

0

Od postawionego krzyżyka lecisz w lewo maksimum 4 kroki dopóki nie trafisz na kółko lub krawędź, zliczasz krzyżyki.
Od postawionego krzyżyka lecisz w prawo maksimum 4 kroki dopóki nie trafisz na kółko lub krawędź, zliczasz krzyżyki.
jeżeli suma z tych dwóch pętli wynosi 3 lub więcej więc zrobiłeś 4-ke poziomo.
Jeszcze 3 podobne pętli (pionowo i dwie przekątne) i masz wynik.

0

troche poszukalem informacji,

ale jak mam na formie xx buttonow ( button1, button2)

to jak robic te petle sprawdzajace?
uprzejmie prosze o przyklad

0

Przyjmij, że kółko to 5 a krzyżyk 1. Po kliknięciu w przycisk do tablicy wpisujesz odpowiednio 1 albo 5. Później sumujesz dane w tablicy i jeśli w którejś linii suma jest 4 tzn. że krzyżyk wygrał. Jeśli jest 20 to kółko. Jeśli jest np. 16 tzn. że są 2 kółko i 1 krzyżyk. Mogę Ci dać implementację tego w Delphi bo niedawno pisałem.

0

chodzilo mi o to jak sprawdzac tekst buttona w c# dla wielu buttonow.

w delphi to find components i sie jakos tam robilo,
ale faktycznie uzylem tablicy i tam wartosci odpowiednie i sumowalem jak trzeba.

takze dzieki za wskazowki! pozdrawiam

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1