problem, poczatki z oop

0

witam, mam sobie klasę Klasa

	GLfloat
		ballXPos,
		ballYPos;

	public:
		Game( int, char** );
		static void handleGameplay();
		static void handleSpecialKeys_Clicked( int, int, int );
		static void handleSpecialKeys_Released( int, int, int );

tak wygląda jej "ciało", mam problem, bo w konstruktorze do wlasnosci klasy ballXPos moge sie odnosic poprzez zwykle ballXPos, ale jak juz mam inna metode, handleGameplay to juz nie moge i musze przez Klasa::ballXPos przy czym musze miec ta wlasnosc jako statyczne, jestem prawie pewny ze nie musi byc statyczna i ja po prostu gdzies zrobilem blad

0

metody statyczne mogą się odwoływać tylko do pól statycznych.

0

sory za post pod postem, dodam że moja metoda handleGameplay musi być statyczna gdyz w konstruktorze mam:

glutDisplayFunc( handleGameplay );

jesli ktos ma pomysl jak rozwiac problem, to prosze o pomoc

0

GLUT nie jest biblioteką przystosowaną do programowania obiektowego. Callbacki które podajesz GLUT-owi muszą być funkcjami globalnymi albo co najwyżej metodami statycznymi.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1