Wątek przeniesiony 2020-05-25 10:40 z Kariera przez cerrato.

Mobile Developer- przyszłość branży

2
Meini napisał(a):

Taki trend powoduje, że odtworzenie 100% natywnego look and feel traci na znaczeniu tak naprawdę. Ważniejsze staje się osiągnięcie dokładnie takiego samego wyglądu na obu platformach. Flutter mam wrażenie też idzie bardziej w tym kierunku.

Czyli nie ważne co jest dobre dla użytkownika (natywne kontroli do których przywykł). Ważne jest co sobie biznes zażyczy

1

Patrząc na opinie o aplikacji IKO, nie widzę żeby użytkownicy narzekali, że wygląda inaczej niż natywnie. Pamiętaj, ze biznes nie idzie wbrew oczekiwaniom użytkowników (rozumianej jako większość użytkowników), bo to pieniądze użytkowników napędzają każdy produkt. Malkontenci zawsze się znajdą i będą narzekać, tak jak ty teraz. Ale to nie ma znaczenia. Przykłady takie jak IKO pokazują, że to nie 100% natywny wygląd jest dla użytkowników najważniejszy, a intuicyjność, stabilność i funkcjonalność aplikacji. Używanie natywnych kontrolek nie jest żadną wartością samą w sobie, a każda firma chce się wyróżniać oryginalnym designem swojej aplikacji.

1

@Meini:
Klienci na andku przyzwyczajeni są do X, na iOS do Y. Ujednolicanie ma jedną wartość przy kampaniach marketingowych - banki reklamują swoje apki w TV i wtedy spójny wygląd ma sens. Onboardingowanie klientów też jest łatwiejsze jak możesz pokazać mu coś na andku i będzie miał tak samo na iOS. Ale to raczej wartości tylko dla niektórych.

Opiniami firm których produktem nie jest aplikacja tylko np. usługi bankowe bym się nie sugerował bo takie osoby często oceniają apki przez pryzmat tego że łatwo da się przelew zrobić, blikiem zapłacić i mało awarii jest. Równie dobrze dla nich mogliby korzystać z mobilnej strony internetowej.

2

aplikacje się skończyły. Teraz przyszłością będą zdecentralizowane linki xD
tak TechLead mówi.

1
ktw_diver napisał(a):

@Meini:
Klienci na andku przyzwyczajeni są do X, na iOS do Y. Ujednolicanie ma jedną wartość przy kampaniach marketingowych - banki reklamują swoje apki w TV i wtedy spójny wygląd ma sens. Onboardingowanie klientów też jest łatwiejsze jak możesz pokazać mu coś na andku i będzie miał tak samo na iOS. Ale to raczej wartości tylko dla niektórych.

Opiniami firm których produktem nie jest aplikacja tylko np. usługi bankowe bym się nie sugerował bo takie osoby często oceniają apki przez pryzmat tego że łatwo da się przelew zrobić, blikiem zapłacić i mało awarii jest. Równie dobrze dla nich mogliby korzystać z mobilnej strony internetowej.

Wątpię. Większość aplikacji, nie tylko bankowych, ma swój własny, inny niż systemowy wygląd. Klienci w ogóle nie są przywiązani do wyglądu systemowego. Są przywiązani co najwyżej do nawigacji i sposobu obsługi. Jak słusznie zauważyłeś, klienci oceniają to, co mogą w aplikacji zrobić (w tym przypadku kod blik albo przelew), a nie to czy wygląda identycznie jak reszta systemu. Wystarczy, że będzie wyglądać estetycznie, nikt nie wymaga wyglądu natywnego.

P.S. obecnie prawie wszystko można zrobić równie dobrze na stronie internetowej, więc to akurat żaden argument. Gdyby wszyscy tak tęsknili za natywnym wyglądem, to ta aplikacja by się nie obroniła.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0