Witam Panowie i Panie,
Dostałem dwie oferty pracy od dwóch różnych firm:
-
13450 brutto UOP/brak obniżonych kosztów współpracy. Średnio na miesiąc wychodzi ~9k netto.
-
13K B2B, VAT 0% + 20dni urlopu + płatne chorobowe :O Przelew dostawałbym w Euro ~3100€. Byłaby to moja pierwsza firma więc do łapki wyszłoby
10,5Knetto.
Korzystałem z kalkulatorów:
https://www.bankier.pl/narzedzia/kalkulator-placowy
https://samozatrudnienie.kalkulator-plac.eu/oblicz-zysk#a
Na pierwszy rzut oka wydaje mi się, że opcja druga jest korzystniejsza, ale nie wiem czy są jakieś kruczki związane z tego typu fakturami(w sensie vat 0% oraz płatne w €, Firma z Anglii). Jak wygląda wrzucanie w koszta przy tego typu fakturze i czy jest jakaś różnica między taką fakturą a po prostu nie byciem vatowcem?
Bardzo proszę o porady i przede wszystkim o potwierdzenie czy moje wyliczenia są prawidłowe.
Pozdrawiam