Jak zatrudnić programistę będąc laikiem

0

Witam

Kwestia jest taka że mam trochę kasy i czasu, w głowie projekt społecznościowej gry MMO na przeglądarkę.
Muszę zatrudnić pierwszego programistę będąc zupełnym laikiem.

Jak wyłowić tego najlepszego ?
W czym się pisze takie gry online - Java ?
Czy dopytać się gdzieś o zestaw trudnych pytań z Javy i rekrutować na tej podstawie czyli wiedzy ?
Czy żeby zobaczyć czy ktoś coś potrafi mogę np. zlecić - napisz mi przykładowo postać która skacze i strzela żebym zobaczył czy coś potrafisz ?
Ile w W-wa i okolice muszę zapłacić netto ?

1

musisz rozstawić talerzyki z gotowanym ryżem, to zwabi Azjatów, którzy jak wiemy, są najlepsi w te klocki

0

Programista Warszawa koszt > 6k netto za miesiąc pracy, Jeżeli to ma być pierwszy czyli jakiś lepszy czyli >7k.

Jeżeli się na tym nie znasz a masz kasę może skorzystaj z firmy head hunt ?

0

head huntery tez sie nie znaja.

To nie jest proste. Niektorzy nie maja projektow a sa dobrzy (nie sprawdzisz tego czy sa dobrzy). Niektorzy maja projekty i wyglada fajnie wszystko, ale jakosc kodu jest bardzo niska (czego Ty nie sprawdzisz)

Najprosciej bedzie jak zaplacisz jakiemus dobrego programiscie by zrobil rekrutacje za Ciebie (headhunterzy czesto patrza na papierek i na fajne historyjki...)

jezeli chodzi o jezyk programowania to zalezy co dokladnie chcesz. Ale watpie zeby java byla odpowiednia. Musialbys wiecej opisac co chcialbys (mozesz na pw jak znajde chwile to Ci podpowiem, oczywiscie +- mozesz opisac nie musisz kazdego detalu. Nawet za darmo nie ma problemu ;))

W-wa jest droga. Jezeli to jest jeden projekt to musisz wiedziec ze musisz zaplacic wiecej niz w normalnej pracy ktora gwarantuje ciaglosc pracy. Wiec ja bym powiedzial 8-10k netto za OK programiste. (i na faktury oczywiscie)

0

no i przede wszystkim 1 programista to za mało - musisz mieć jeszcze przynajmniej grafika. W przeciwnym razie albo będzie działało ale nie wyglądało albo będzie wyglądało ale nie działało

2

Nie zatrudniaj jednego i rób tego sam.

Najlepszą opcją jest znalezienie software house'u, który robił już podobne rzeczy. Mają i doświadczenie, i wszystkie konieczne zasoby. Różnica jest taka, że jak potrzebujesz dużo chleba to idziesz i dogadujesz się z piekarnią, a nie zatrudniasz piekarza (któremu musisz zapewnić wszystkie składniki, piece itd.)

0

Napisz na oferia.pl czego potrzebujesz to się zgłoszą ci co uważają, że umieją, z cenami za wykonanie i linkiem do portfolio. Zostaje tylko zweryfikować czy nie kłamią.

2

Kwestia jest taka że mam trochę kasy i czasu, w głowie projekt społecznościowej gry MMO na przeglądarkę.
Muszę zatrudnić pierwszego programistę będąc zupełnym laikiem.

Jak wyłowić tego najlepszego ?
W czym się pisze takie gry online - Java ?

Tak sobie zastanawiam - w sumie po co chcesz to zrobić? Skoro nie znasz się ani technicznie, ani nawet nie znasz branży i nie zrobiłeś podstawowego researchu (skoro pytasz w czym się pisze gry online). Jeśli chcesz zbić miliony na tej grze, to pachnie sporym januszowaniem ;)

A zdajesz sobie sprawę, że zrobienie gry MMO będzie długim wyzwaniem? To nie Memory czy Flappy Bird, że weźmiesz programistę i ci zrobi w jeden dzień. Jak dla mnie jeśli chcesz się pobawić w robienie gier, będąc laikiem, to już większy sens ma zabawa gotowymi klikalnymi edytorami gier, niż bawienie się w biznesmena... ;)

A jeśli masz kasę i chcesz się poczuć biznesmenem, to chyba najprościej byłoby zlecić to profesjonalnej firmie, która ma cały zespół programistów. Minus jest taki, że zapłacisz za firmę (widać co jest na Oferiach - nawet proste rzeczy, które jeden programista byłby w stanie zrobić w tydzień-dwa, to jeśli są robione przez firmę, to kosztują co najmniej 10 tysięcy... a co dopiero społecznościowa gra MMO...). Plus jednak będzie taki, że skompletują ci zespół programistów, grafików etc. i będą nim zarządzać tak, żeby dostarczyć gotowy produkt w postaci gry.

Ewentualnie szukać freelancerów, ale jeśli już to takich, którzy w portfolio mają podobne realizacje.

Czy dopytać się gdzieś o zestaw trudnych pytań z Javy i rekrutować na tej podstawie czyli wiedzy ?

Bez sensu. Będąc laikiem nie będziesz i tak w stanie ocenić odpowiedzi.

Już lepiej byłoby poprosić znajomego programistę (na pewno znasz jakichś programistów), żeby zajęli się rekrutacją za ciebie.

Czy żeby zobaczyć czy ktoś coś potrafi mogę np. zlecić - napisz mi przykładowo postać która skacze i strzela żebym zobaczył czy coś potrafisz ?

To pytanie zdradza to, że nie masz zielonego pojęcia o złożoności tego, co chcesz zrobić ;) Zrobić "postać, która skacze i strzela" można w godzinę i jest to dość łatwe. Stworzenie społecznościowej gry MMO to zajęcie na długie miesiące. Ponadto jeśli ktoś nie robił wcześniej gry MMO to nie wiadomo, czy będzie ją w stanie w ogóle zrobić.

0

Ja polecam outsourcing.
Wazne tylko zeby:

  • repo bylo na twoim gicie(np githubie), zeby moc wynajac inna firme do oceny jakosci kodu, lub przynajmniej zeby wykonawca wiedzial, ze to sie moze stac
  • zawrzec w umowie wymaganie minimalnego poziomu pokrycia testami jednostkowymi(wiem, ze mozna gettery i settery testowac ale takie wymaganie zawsze zwieksza tez ilosc przydatnych testow)
  • testerzy byli z poza firmy wykonujacej
  • co jakies np 2 tygodnie firma prezentowala co juz zrobila zebys mogl na bieŻąco korygowac
  • Podpisujesz odbior dopiero jak wszystkie testy przejda pozytywnie

Ja wiem, ze jakosc kodu jako klienta koncowego malo Cie pewnie interesuje, ale to sie przeklada na koszty poxniejszego utrzymania wiec jak na poczatku pujdziesz w oszczednosci na testach i trzymaniu porzadku to poxniej za rozwuj wybulisz gruba kase i to raczej wieksza niz jakby bylo napisane dobrze od poczatku.

Mozna tez w sumie inaczej:

  1. Zatrudniasz studentow i gra ma powstac aby taniej byle jakos dzialala(bo nie wiesz czy ktos w nia w ogole bedzie gral). W tej opcji tylko ludzie od multimedow musza byc dobrzy.
  2. Jak gra sie nie przyjmie i zacznie przynosic dochody to zatrudniasz profesjonalistow i gra(backend) jest przepisywana juz porzadnie, bo i wymagania po jakims czasie dzialania tej prowizorycznej znasz.
0

Mozna tez w sumie inaczej:

  1. Zatrudniasz studentow i gra ma powstac aby taniej byle jakos dzialala(bo nie wiesz czy ktos w nia w ogole bedzie gral). W tej opcji tylko ludzie od multimedow musza byc dobrzy.

Oo, to też jest dobry pomysł. Takie MVP(minimal viable product). Problem tylko w tym, że jak ktoś jest słaby to nawet MVP będzie robił nie wiadomo ile. Bierzesz przeciętnego studenta i każesz mu robić grę MMO. I tak nie zrobi tego w kilka dni.

Wydaje mi się, że należałoby wtedy zrezygnować z części założeń. Np. na początku zrobić grę single player. Albo na początku zrobić grę bez grafiki (tylko prowizorka). Albo zrobić klikalny prototyp.

0
LukeJL napisał(a):

Np. na początku zrobić grę single player. Albo na początku zrobić grę bez grafiki (tylko prowizorka). Albo zrobić klikalny prototyp.

To mu raczej nie powie czy gra się przyjmie i będzie popularna.

Zawsze może poszukać sponsorów lub zrobić projekt na kickstarter.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1