Umowa o pracę a faktura - kilka pytań

0

Zalozmy ze zarabiam 9k brutto umowa o prace. Netto to jakies 6,3k.

W przypadku faktury, doszly by koszty pracodawcy dla mnie, czyli mialbym jakies 10,8 k + vat, prawda ?

Jesli wzialbym sobie teraz jakas ksiegowa, ktora by mnie rozliczala, to ile bym zarabial przy zalozeniu:

  • place minimalny zus,
  • place zus taki jak na umowie o prace
  • place zus o polowe mniejszy, taki jak osoba z 4,5k brutto na umowie o prace.
0

Najpierw wylicz podatek = (10800 - 240 ) * 19% = ~2000 // 240 to sklada za ubezpieczenie społeczne, 19% to podatek liniowy
Od podatku możesz odliczyć część zusu ( 7.75% składki zdrowotnej ) czyli w przypadku najniższego zusu wychodzi około 200 zl
Podatek = 2000-200 =1800

Na najniższym zusie dostanisz "na rękę": 10800 -1800 -450 ( ZUS ) = 8550 zł

Reszta analogicznie

0

A podstawe opodatkowania zmniejszysz wrzucając w koszty co się tylko (zgodnie z prawem) da. I oczywiście FV od księgowej za usługi i porady jak płacić mniejszy podatek. Czyli do "użycia" będziesz mieć więcej.

0
Mat_78 napisał(a):

W przypadku faktury, doszly by koszty pracodawcy dla mnie, czyli mialbym jakies 10,8 k + vat, prawda ?

Nie. Miałbyś tyle, na ile się umówisz z "pracodawcą".

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1