Moi drodzy, tak sobie pomyślałem że zrobię małą gierke w Javascript (Rozważam Pythona też). Jak zapewne wiecie kiedyś handel polegał głównie na podróży. Podróżowało się z miejsca X do Y by nabyć zboże .potem ze zbożem jechał do Z by sprzedać je i kupić dajmy na to dzbany, potem do W by je wymienić na coś innego. Każda rzecz zajmowała miejsce w wozie oraz miała swoja wagę co ograniczało ilość danej rzeczy jaką można było załadować.
Mamy zatem wóz. Powiedzmy że taki wóz, ciągnięty przez jednego muła ma 400 kilo udźwigu. Dla uproszczenia przyjmijmy że woźnica-kupiec waży nic.
Dla uproszczenia przyjmijmy że handluje się tylko 10 kilowymi workami mąki, 20 kilowymi zbrojami, 2 kilogramowymi mieczami i skrzynami z ceramiką, które ważą pół kilo ale na wóz da się bezpiecznie zapakować 20 skrzyń.
No i tu dochodzi pierwsza zmienna. Zmienna ceny. Cena jest losowana w przedziale odpowiednim dla każdego rodzaju.przedmiotu.
Kolejna zmienna to kapitał posiadany. Bazujący generalnie na tym co kupiec będzie w stanie sprzedać z zyskiem, ile czego kupi ile wyda w karczmie i czy nie wydarzy muu się zdarzenie losowe. Dodatkowo to czy sprzeda zbroje i miecze będzie zależało od czynników niezależnych.
Który język będzie lepszy?
Póki co to widzę to mniej więcej tak: Na początku gracz ma muła, mały wóz i 100 złotych. Ma cztery możliwości wyboru. Każda możliwość wyboru oznacza dalszą możliwość oznaczającą zakup danego towaru wybranej ilości po losowej cenie. Potem znów ma trzy możliwości wyboru, każda z nich będzie wiazała się z kolejnymi. I tak do zwyciestwa (10k złota) lub do przegranej (zejscie poniżej zera )
Czy da sie to zrobić za pomocą instrukcji if-else?
Przykładowo:
if (capital<0) {
alert ("Go get credit");}
else if (capital>0) {
alert("Nie wydaj wszyskiego w karczmie");}
else if (capital>100){
alert("Może warto kupić konia?")}
Czy taki projekcik będzie dobry do nauki czy może lepiej się najpierw poduczyć i potem za niego się brać?