Dziwne zapotrzebowanie na pamięć.

0

Jakiś czas temu w ramach nauki postanowiłem spróbować napisać serwer pośredniczący pomiędzy użytkownikiem a bazą danych. Na chwilę obecną zakończyłem pisanie wszystkich podstawowych funkcjonalności jednak przy testach zauważyłem dziwne zapotrzebowanie na pamięć(około 1 GB), rozpocząłem testowanie. Po kilku testach doszedłem do tego, że pamięć obciąża fragment kodu odpowiadający za wysyłanie do klienta ciągu znaków który odpowiada za jego weryfikacje. W temacie dodałem słowo dziwne, ponieważ dopóki serwer ma 2 wątki na których może przyjmować wnioski klienta o uaktualnienie ciągu znaków aplikacja nie zajmuje więcej niż 20MB pamięci, jednak gdy zainicjowany zostanie 3 wątek poziom zajmowanej pamięci wzrasta do około 1GB. 3 wątki posiadają jednakowy kod róznią się jedynie porty na których przyjmują połączenia.

Klasa w której inicjowany jest nowy wątek:

public class BasicsServices{

    //VAR
    private static Runnable runnableIDsender, runnableinstructionslistener, runnablesIDgen, runnablestatuschecker;
    private static Thread threadIDsender0,threadIDsender1,threadIDsender2,threadinstructionslistener, threadsIDgen, threadstatuschecker;
    private static int portH=15020;
    //VAR-END
    //CON
    //CON-END
    //MET
    public static void servicesIDgenStart(){
        runnablesIDgen = new sIDgen();
        threadsIDgen = new Thread(runnablesIDgen);
        threadsIDgen.start();
    }
    public static void servicesIDsenderStart(){               <---------- metoda odpowiadająca za
        runnableIDsender = new PresIDsender0(portH);      inicjowanie klasy otwierającej polączenia
        threadIDsender0 = new Thread(runnableIDsender);
        threadIDsender0.start();
        getport();
        runnableIDsender = new PresIDsender0(portH);
        threadIDsender1 = new Thread(runnableIDsender);
        threadIDsender1.start();
        getport();
        runnableIDsender = new PresIDsender0(portH);
        threadIDsender2 = new Thread(runnableIDsender);
        threadIDsender2.start();
        
    }
    public static void serviceInstructionsListenerStart(){
        runnableinstructionslistener = new InstructionsListener();
        threadinstructionslistener = new Thread(runnableinstructionslistener);
        threadinstructionslistener.start();
    }
    public static void serviceStatusCheckerStart(){
        runnablestatuschecker = new StatusChecker();
        threadstatuschecker = new Thread(runnablestatuschecker);
        threadstatuschecker.start();
    }
    private static int getport(){
        if(portH==15020){
            portH=15021;
            return 15021;}
        if(portH==15021){
            portH=150022;
            return 15022;}
        return 0;
    }
    //MET-END
}

Kod odpowiadający za utworzenie połączenia z klientem, klasa wywoływana w klasie którą widać wyżej(BasicServices)

import java.net.ServerSocket;
import java.net.Socket;

public class PresIDsender0 implements Runnable{
    private int port;
    public PresIDsender0(int port){
        this.port=port;
    }
    public void run(){
        while(true){
            try {
                ServerSocket serverSocket = new ServerSocket(port);
                Socket sock= serverSocket.accept();
                new sIDsender(sock, port).start();
            }catch(Exception e){}
        }
    }
}

Kod bezpośrednio odpowiadający za identyfikowanie klienta i wysyłanie stosownej odpowiedzi

import java.io.BufferedReader;
import java.io.InputStreamReader;
import java.io.PrintWriter;
import java.net.ServerSocket;
import java.net.Socket;

public class sIDsender extends Thread implements Runnable{
    private String typoperacji, idoperacji, user, privateid, sid;
    private int port;
    private Socket sock;
    public sIDsender(Socket klientsocket,int portS){
        this.sock=klientsocket;
        this.port=portS+10;
    }
    public void run(){
        String privateid, sid;
        try {
            BufferedReader reader = new BufferedReader(new InputStreamReader(sock.getInputStream()));
            idoperacji=reader.readLine();
            user=reader.readLine();
            privateid=reader.readLine();
            sid=sIDgen.getsID();
            reader.close();
            sock.close();
            if(sid.equals(sIDgen.getsID())&&privateid.equals(LoggingIn.getPrivateId(user ,true))){
                ServerSocket serverSocket = new ServerSocket(port+10);
                Socket socket = serverSocket.accept();
                PrintWriter writer = new PrintWriter(socket.getOutputStream(), true);
                writer.println(LoggingIn.getPrivateId(user ,true));
                writer.println(sIDgen.getsID());
                LoggingIn.setStatus(socket.getRemoteSocketAddress().toString().substring(1,socket.getRemoteSocketAddress().toString().indexOf(":")));
                writer.close();
                socket.close();
                serverSocket.close();
            }
            if(sid.equals(sIDgen.getsIDlast())&&privateid.equals(LoggingIn.getPrivateId(user ,true))){
                ServerSocket serverSocket = new ServerSocket(port+10);
                Socket socket = serverSocket.accept();
                PrintWriter writer = new PrintWriter(socket.getOutputStream(), true);
                writer.println(LoggingIn.getPrivateId(user ,true));
                writer.println(sIDgen.getsID());
                LoggingIn.setStatus(socket.getRemoteSocketAddress().toString().substring(1,socket.getRemoteSocketAddress().toString().indexOf(":")));
                writer.close();
                socket.close();
                serverSocket.close();
            }
        }catch(Exception e){}
    }
}

title

1

Odpal to z dodatkowym parametrem dla java.exe : -Xmx50m i zobacz czy się wywali. (To ogranicza pamieć jaką java może zająć dla programu).

1
  1. Zamiast szamanizmu odpal to z VisualVM i zobacz po prostu co zajmuje pamięć...
  2. JVM defaultowo może zająć wlaśnie 1GB, wiec jeśli uzna że mu potrzeba to sobie zajmie
  3. Robisz tu jakiś cieżki hardkor z tymi serversocketami, bo nie wiem czemu non stop tworzysz nowe (jednocześnie nie zamykając starych)
  4. Za te puste bloki catch powinni cie łamać kołem. Może leci tam milion błędów które tłumaczyłyby twój problem? Nie dowiesz sie, bo lykasz po cichu wyjątki...
1

portH=150022

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1