Witajcie :) Cóż zacznę jak każdy, że mam wspaniały pomysł na gierkę na android. W sumie pomysł jest realizowany bo jestem w trakcie programowania jej i tworzenia grafiki. Do końca nie mogę zdradzić o co w niej chodzi...Mój problem jest taki, że chciałbym aby ona była w trybie multiplayer. Korzystam z silnika andengine i on niby jakiś ten tryb obdsługuje tylko, że w sieciach lokalnych :) A mi chodzi o globalną rozgrywkę z zarejestrowanymi użytkownikami. Znalazłem też taką bibliotekę http://www.skiller-games.com/ i zacząłem się temu przyglądać.
Jednak moje pytanie jest takie bo ja w swojej głowie zaplanowałem to tak. Gość loguje się do gry tam przypuścmy trwa połączenie z serwerem niech będzie początkowo PHP i odpowiedzi w foramcie json. Dostaje w zwrocie liste zalogowanych gości ich ip ping ostatni. Potem dzięki ip może sie z nim połączyć. Nie jestem doswiadczony w takiej dziedzinie nie wiem czy moje rozumowanie jest tutaj dobre bo jednak jeśli ktoś by korzystał z połączenia internetowego z danych pakietowych karty sim to nie wiem czy ip nie było by jakieś publiczne. Albo z wifi jakby ktoś akurat korzystał. nie wiem jak takie coś rozwiązać. Proszę o pomoc ;) I przepraszam za ewentualne błędy ale akurat wstałem :P
ps. Rozgrywka potrzebuje połączenia no nie wiem jak to nazwać ale jest dynamiczna i musi być odwzorowane na drugim ekranie co przeciwnik robi. O różne rozdzielczości i przekazywanie punktów gdzie się znajduje przeciwnik też sie obawiam ale jakoś jest to do rozwiązania ( chyba)