Swing GUI, paintComponent i Netbeans

0

Mam taki problem: w NetBeans zrobiłem prosty interfejs w JFrame, w którym osadziłem taki i inne kontrolki. Między innymi JPanel. JPanel ma służyć jako miejsce do rysowania wykresów, więc powinienem przedefiniowac metode paintComponent. Problem w tym, że nie wiem jak to w NetBeans dobrze zrobić.

W poprzedniej wersji programu zrobiłem sobie nową klasę o nazwie "Wykres" która rozszerzała JPanel i w niej przedefiniowałem metode paintComponent. Ale w takiej sytuacji nie mam możliwości dodania "Wykres" do JFrame w sposób graficzny, tylko musze dłubać w kodzie, co wyjade mi się nieco przekombinowane. Ale może tak ma być. Prosze o radę.

Ponieważ do Javy siadam hobbystycznie raz na 6 miesiecy prosze o wyrozumuiałośc.

Jarek

0

JPanel to chyba nie jest dobra klasa do rozszerzania. Spróbuj z inną klasą, chociażby JComponent czy awt.Canvas

Potem na oknie Palette w NetBeans kliknij PPM, wybierz Palette Manger... i dodaj własną klaskę do palety, aby móc sobie ją dodać do formy z poziomu Matisse.

0

Wielkie dzieki, tak zrobiłem i dziala w sposób na jakim mi zależało.

Jarek

0

Co musi spełniać klasa by można ją było dodać do palety?
Wystarczy dziedziczenie np z JPanel?

0

U mnie w NetBeans 6.9 są kategorie: Swing (Components, Controls, Menus, Windows), AWT, Borders, Beans, Look and Feels. Oznacza to że wystarczy dziedziczyć np po awt.Component czy implementować javax.swing.border.Border albo zrobić jakąś fasolkę z akcesorami i można to wrzucić na paletę.

Niestety za mało robiłem GUI żeby w pełni poznać możliwości Matisse.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1