Najlepsze kursy do Unreal Engine

0

Witam, po przerobieniu połowy dużego kuru o Unity i zrobieniu kilku małych gier uznałem jednak, że Unity jest ciężkie. Opanowanie tych wszystkich funkcji, logika, obiekty itp. jest żmudne i trudne. Zainstalowałem na próbę Unreala i jestem w szoku jak tam się łatwo "programuje", tworzenie z bloczków jest bardzo przyjemne, do tego są przykładowe projekty np. FPS, ThirdPesron itp. W unity próbowałem wielu kodów i żaden nie dawał dobrych rezultatów a w Unrealu to wszystko jest na starcie i działa niesamowicie dobrze.

Poszukuje dobrych poradników bo googlowanie co chwila to nie jest dobra sprawa, wolę przerobić kurs np. z udemy i wtedy się brać za poważne rzeczy. Co polecicie?

0

Chcesz najlepsze kursy, to porównaj oceny: https://www.udemy.com/topic/unreal-engine/

Jak ja się kiedyś otarłem o UE, po Unity, to miałem odczucia wręcz przeciwne do Twoich...
Najprostszych rzeczy nie dało rady wygooglować. Blueprinty ze względu na swoją graficzną naturę, trudno skopiować z tutoriali, a kodowanie w C++ swoich rzeczy do UE nie ma aż takiego wsparcia jak skryptowanie w Unity. System komponentów dołączanych do dowolnego obiektu na scenie jest bardzo fajny i przejrzysty w Unity. W UE jak klikniesz na obiekt graficzny, to on w inspektorze na start ma multum opcji, które wypada przeglądać i chciałoby się część powyłączać, żeby nie trzeba było się przez nie przekopywać...

0

Unreal ma moim zdaniem niższy próg wejścia. Z unity w programowaniu jest z czasem tyle dziwnych rzeczy, że masakra a tutaj przez te bloczki jest to łatwiejsze (póki co).
Interesują mnie gry RPG a do takich aż tak wiele nie trzeba, unreal mi się wydaje tutaj lepszy.

2

Przyznam, że pierwszy raz spotykam się z twierdzeniem, że Unreal ma niższy próg wejścia niż Unity.
Blueprinty(bloczki) może i wydają się fajne, ale tylko do momentu, gdy są stosunkowo małe i "mieścisz się" w szablonowych rozwiązaniach. Im dalej w las...
Z resztą nigdy nie byłem fanem "visual scripting". To jest dobre do tworzenia stricte graficznych rzeczy(materials,UI) ale nigdy nie ogarnę jakim cudem taka plątanina może być dla kogoś lepsza od kilku linijek kodu :P

BTW Na 2021 zapowiedziano UE5 i chodzą plotki, że pojawi się w nim język skryptowy.

1

Co jest trudnego w unity? UE jest bardziej skomplikowany i kosztowniejszy w wytwarzaniu aplikacji. Raczej zastanowił bym się czy dobrze projektuje aplikacje pod unity.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1