Najlepiej jakiś łatwy język, który szybko daje się opanować dla początkujących
Środowisko Unity3D + jego psedu JavaScript, ew. C#.
Ja za to polecę Open Source'owy projekt, Scratch :) - http://scratch.mit.edu/
Dzieci uczą w tym robić, więc myślę, że nie powinno być szczególnie trudne do opanowania.
Osobiście polecam C++ jako język bazowy oraz Python/LUA do skryptowania. Jeżeli zrobisz sobie przyzwoity interfejs w C/C++ to nie będziesz musiał praktycznie nic robić w głównym kodzie przez dłuższy czas, ponieważ na skryptach wszystko załatwisz.
Jeżeli natomiast chcesz pisać na platformy mobilne to:
- Android: Java
- iOS: Objective-C
- Windows Phone: C#
Jeżeli chcesz, aby twoje projekty były wieloplatformowe, to powinieneś się zainteresować Unity3D (C#/JavaScript/Boo(a'la Python)). Ta platforma pozwala na eksportowanie projektów na: Androida, Flash, PC, itp.
Zastanawiam się, po co to piszę, skoro wystarczyło poszperać w google/yahoo/bing. Ludzie są co raz bardziej leniwi.
Proponuje MIPS, moze nie spelnia twoich warunkow, ale nie bedziesz zalowac. Nie ma co sie bawic z jakims C++ czy JAVA. Zrob cos na PlayStation czy Nintendo 64
9 dni i juz dajesz rade
https://patater.com/gbaguy/n64asm.htm
GL!
poczatki zawsze sa trudne -.-