Nie mogę znaleźć żadnej książki o tworzeniu gier 2D w Unity, wszystkie dotyczą 3D. Ani żadnych solidnych materiałów w sieci. Może spróbować innego języka, czy silnika gier 2D? Co polecacie?
Ja zaczynałem w Unity od tego kursu:
Co prawda nie jest to w pełni kompatybilne z obecną wersją Unity, ale nie jest tego za dużo.
Cuphead jest zrobiony w Unity, także 2D w tym silniku to raczej nie problem.
Można jeszcze obczaić takie ułatwienie: https://learn.unity.com/project/2d-game-kit
Ale z tego jak się reklamują, to jest rozwiązanie dla niekodujących...
Technologicznie, nie bardzo; w praktyce jest to bardzo popularne :)
Najprzyjemniej bedzie uzyc godot - nie jest ci na poczatek potrzebny taki wielki potworek, godot malo wazy, nawet nie trzeba go instalowac, jest w 100% na licencji MIT (czyli wszystko, co tam stworzysz, nalezy tylko do ciebie i nikomu nie musisz odpalac dzialki). Jest tez fajna spolecznosc nastastawiona wlasnie na open source. No i 2D robi sie bardzo przyjemnie, jest calkiem sporo tutoriali, programowac mozesz w latwym GDscript (cos jak python, wiec na poczatek prosta sprawa). W temacie z projektami forumowymi jest link do grupki na discorda z tym silnikiem, latwo dostac tam pomoc, co ci sie na pewno przyda
Gdzie dokładnie jest ten link do grupy Godota na discordzie?
Tutaj, grupa jest aktywna, wiec na pewno znajdziesz dla siebie miejsce