Czy robienie gier 2D w Unity i c# ma sens? Czy też polecacie inny framework? Jaka literatura do 2D w Unity, czy gdzie indziej?

0

Nie mogę znaleźć żadnej książki o tworzeniu gier 2D w Unity, wszystkie dotyczą 3D. Ani żadnych solidnych materiałów w sieci. Może spróbować innego języka, czy silnika gier 2D? Co polecacie?

1

Ja zaczynałem w Unity od tego kursu:

Co prawda nie jest to w pełni kompatybilne z obecną wersją Unity, ale nie jest tego za dużo.

0

Cuphead jest zrobiony w Unity, także 2D w tym silniku to raczej nie problem.

1

Można jeszcze obczaić takie ułatwienie: https://learn.unity.com/project/2d-game-kit
Ale z tego jak się reklamują, to jest rozwiązanie dla niekodujących...

0

Technologicznie, nie bardzo; w praktyce jest to bardzo popularne :)

1

Najprzyjemniej bedzie uzyc godot - nie jest ci na poczatek potrzebny taki wielki potworek, godot malo wazy, nawet nie trzeba go instalowac, jest w 100% na licencji MIT (czyli wszystko, co tam stworzysz, nalezy tylko do ciebie i nikomu nie musisz odpalac dzialki). Jest tez fajna spolecznosc nastastawiona wlasnie na open source. No i 2D robi sie bardzo przyjemnie, jest calkiem sporo tutoriali, programowac mozesz w latwym GDscript (cos jak python, wiec na poczatek prosta sprawa). W temacie z projektami forumowymi jest link do grupki na discorda z tym silnikiem, latwo dostac tam pomoc, co ci sie na pewno przyda

0

Gdzie dokładnie jest ten link do grupy Godota na discordzie?

0

Tutaj, grupa jest aktywna, wiec na pewno znajdziesz dla siebie miejsce

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1