Tania komórka do programowanie gier.

0

Moja umowa z operatorem sieci komórkowej wkrótce wygaśnie. Dlatego zastanawiam się nad doborem odpowiedniej komórki. W dziedzinie urządzeń jak i systemów komórek jestem laikiem, dlatego chciałbym poznać rady osób obeznanych w tym temacie.

Jestem amatorem w programowaniu gier i chciałbym móc spróbować swych sił w dziedzinie mobilnych gier. Wiem, że obecnie moje twory raczej nie wykorzystają potencjału żadnej nowoczesnej komórki, ale z czasem nie chciałbym odkryć, że postawiłem na zbyt słaby system czy model.

W przypadku systemu interesuje mnie SDK, na bazie którego będę mógł budować gry bądź programy. Chciałbym wiedzieć na co postawić. Ciekawi mnie symbian ze względu na Qt i android ze względu na rosnąca popularność. Qt miałem okazje używać już pewien czas dlatego tutaj mniej czasu musiałbym przeznaczać na poznanie API. Z drugiej strony przypuszczam, że pod android łatwiej będzie pozyskać pracę.

W przypadku modelu komórki to interesuje mnie, aby cena była niska, a ekran nie za mały.

1

Jeżeli chcesz pracować w tej dziedzinie, odpuść sobie Symbiana. Nie jest to zbyt przyszłościowa platforma. Wybierz Androida albo iOS. A najlepiej jak poznasz i jedno i drugie. A gry na obu systemach pisze się przy użyciu OpenGL.

1

Zobacz sobie LG Swift (GT540), da się za około 500 zł. Android 2.1, wyświetlacz opornościowy (nieprzyjemnie).
Trochę droższy jest Samsung i5700 (Spica), Android 2.1, wyświetlacz pojemnościowy (zdecydowanie przyjemniej).
Ale ani jeden ani drugi demonem szybkości nie są (800 MHz Spica jest niczym przy dwurdzeniowym 1,5 GHz jak w Galaxy S II) - choć do nauki pewnie wystarczą i będą lepiej działać niż emulator Androida w SDK.

Symbian umiera powoli i nie jest najlepszą platformą - najnowsze Nokia N8/E7 kosztują po około 1500 zł, z systemem Symbian^3. Do 2015 Nokia zakłada wyginięcie Symbiana (w nowych urządzeniach).

Jeżeli chciałbyś tworzyć gry dla Windows Phone 7 - to HTC Mozart albo HTC Trophy kosztują około po 900 zł (tylko Allegro) i mają takie same bebechy (1 GHz procesor, min. 256 MB RAM), programuje się w C#+XNA. Wad i zalet nie chce mi się wymieniać, ma trochę jednego i drugiego - obecnie dość ważny jest choćby brak oficjalnego błogosławieństwa w Polsce (będzie na jesieni).

Jest jeszcze iOS - iPhone 3GS kosztuje w okolicach 1500 zł i więcej, do programowania wymagany jest komputer z Mac OS X.

1

Żeby sprecyzować o programowaniu w iOS: wymagany jest system operacyjny Mac OS X, a nie Mac. W Europie, całkiem legalnie można go zainstalować na PC albo na maszynie wirtualnej. Oczywiście sam system trzeba kupić, kosztuje koło 100zł. Jakbyś chciał rozprowadzać aplikacje przez AppStore to jeszcze dochodzi koszt rocznej licencji $100. I tyle.

A sam telefon, 3GS na przykład można kupić za 9 stów i mniej :).
http://allegro.pl/iphone-3gs-16gb-bez-locka-gw-sklep-i1644546717.html

0

No akurat nie są to wielkie koszta. Czyli na czas edukacji nie trzeba płacić tego haraczu, tak? Android akurat moim zdaniem ma jeszcze słabe narzędzia, kilka miesięcy temu miałem okazje uruchamiać eclipse z wtykami pod antka i całkiem mocny sprzęt przy tym okropnie się dusił. Także iOS węzmę pod uwagę. Dzięki za rady.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1