Jestem w szoku!
Chciałem skorzystać z pomocy technicznej Microsoftu. Nie jest to zbyt poważny problem, żebym musiał przeinstalować system, ale z drugiej strony jest tak upierdliwy, że jednak chciałbym go naprawić.
Szukałem w internecie. Kilkanaście osób ma identyczny problem jak mój, niestety - ŻADNEJ z nich nie udało się go naprawić mimo przedstawienia 4-5 sposobów naprawy.
W takim razie udałem się na stronę Microsoftu w poszukiwaniu jakiegoś adresu mailowego, na który będę mógł się wyżalić.
Pierwsza informacja jaką muszę podać - czy jest to system OEM.
No cóż, jest. Dostałem go od Toshiby i zaraz skasowałem. Tyle badziewia zaraz po instalacji jeszcze nie widziałem. Zdobyłem płytkę z czystym systemem i zainstalowałem go z moim kluczem OEM. Wszystko poszło idealnie, mam system, aktywowałem go przez telefon, żadnych problemów. Kompletnie nic nie różni mój system od takiego, który zainstalowałbym z innego klucza.
Jednak Microsoft mówi mi, że nie jest w stanie udzielić mi pomocy i przerzuca pałeczkę do producenta komputera. No dobra, ale co technicy Toshiby mają wiedzieć o zewnętrznym produkcie, zwłaszcza, że mój problem wymaga znajomości wewnętrznych elementów systemu?
Cofnąłem się i zaznaczyłem, że nie jest to system OEM.
Powitały mnie trzy nowe opcje. Sposób kontaktu - mail (odpowiedź do jednej doby), chat, telefon. Wszystko obowiązuje... 90 dni od zakupu. Koszt rozmowy telefonicznej z supportem po tych 90 dniach to koszt jedynych 132zł z VAT. No dobrze, nie potrzebuję ani natychmiastowej rozmowy telefonicznej, ani odpowiedzi w ciągu jednego dnia, ani żadnego chatu. Wybieram opcję mailową.
Wita mnie kolejny etap: w celu zweryfikowania dostępności darmowej pomocy technicznej proszę wprowadzić identyfikator produktu (coś generowanego na podstawie klucza).
No dobrze, wpisałem. Błąd. Zły identyfikator produktu. Pozostaje opcja "przejdź do płatności".
I w tej chwili mam już w dupie te znikające miniaturki filmów!
ps. zauważyłem jeszcze nową opcję, która pojawiła się, gdy dostałem komunikat o złym identyfikatorze: "Grupy dyskusyjne: Zapytaj innych użytkowników (bezpłatne)".