Wątek przeniesiony 2021-09-18 17:30 z C# i .NET przez cerrato.

Jak zacząć C# i Unity.

0

Witam. Chciałem zacząć naukę silnika unity i co się z tym wiąże również języka C#. Zna ktoś jakieś darmowe, treściwe kursy w tym temacie? Wiem, że jest masa materiałów na YT, lecz może ktoś doradzi który kurs dobry, nie koniecznie na YT nawet wole w formie tekstowej, lecz YT również. Dodam, że wcześniej uczyłem się podstaw z darmowych źródeł JAVA i C++, lecz tylko podstawy.

3

Ja zaczynałem od kursu na YouTube robionego pod Unity 4.5.

https://youtube.com/playlist?[...]3Hw1v3QSFdh-evJbfkxCK_bjUD37n

Naśladowałem wszystko krok po kroku zgodnie z tutorialem.

Pewne rzeczy w tym kursie są trochę przekombinowane dla totalnie początkujących. Np. poruszanie postaci i kolizja z otoczeniem są oprogramowane na piechotę, zamiast iść na łatwiznę i wykorzystać do tego Rigidbody 2D. Ale w wielu platformówkach podejście z tego tutoriala jest lepsze, bo mamy pełną, przewidywalną kontrolę nad ruchem postaci.

0

@Spine: Słabo u Mnie z angieslkim wolałbym naukę w j.polskim, a co z nauka C# do unity?

8

Wiesz... Chyba musisz zacząć naukę Unity i C# właśnie od nauki języka angielskiego.

Oczywiście jest opcja, żeby znaleźć polskie materiały do nauki, ale googlując swoje pytania szybko się przekonasz, że Polacy Twoich pytań nawet nie zadali w ojczystym języku ;)

Żeby nie było, że zniechęcam. Jeśli napotkasz jakieś problemy podczas nauki, to będziesz mógł liczyć na polską pomoc już niedługo na tym forum w nowym dziale dla twórców gier.

0

Jakieś sprawdzone źródła do nauki angielskiego? Podstawy angielskiego znam, ale nie język techniczny w IT.

1

Bo ja wiem... Dawno zakończyłem edukację organizowaną.

Oprócz angielskiego w szkole, posyłali mnie na dodatkowy angielski w szkołach językowych.

A poza tym po prostu "czytałem internet" :D

2
LuFCc napisał(a):

Jakieś sprawdzone źródła do nauki angielskiego? Podstawy angielskiego znam, ale nie język techniczny w IT.

Zabierasz się za to Unity jak pies do jeża : D
W tutorialach "from scratch", albo z "beginner" w nazwie, nie ma żadnego technicznego języka (i te podstawy ci wystarczą). Nic więcej nie potrzebujesz, masz podstawy c++ i javy, nie musisz robić osobnego kursu do c#, angielski podszkolisz sobie w locie. Wybierz najpopularniejszy kurs (byle gość nie seplenił i nie był z Indii, daj sobie szansę coś zrozumieć), włącz w filmie napisy, w drugim oknie translator i to wszystko.
Serio, to takie proste.

0

Dołączam się do pytania ale w innej kwestii. Głównie do @Spine. Czy muszę umieć tworzyć grafikę? Niektóre tutoriale na YouTube mówią o Blenderze. Jestem w stanie pisać gry bez znajomości Blendera lub innych tego typu programów?

PS.
@LuFCc
Tak jak @Spine napisał. Angielski musisz znać. Bez tego to to będzie droga przez mękę. Co do C# to tutaj może być inna zasada, ponieważ samo Unity ma swoją specyficzną strukturę skryptów, która nie wymaga znajomości ASP .NET, WPF albo WinForms. Podstawy znać jednak musisz - budowa klas, typy, zmienne/właściwości, pętle i tonę dokumentacji z samego Unity.

0
AdamWox napisał(a):

Dołączam się do pytania ale w innej kwestii. Głównie do @Spine. Czy muszę umieć tworzyć grafikę? Niektóre tutoriale na YouTube mówią o Blenderze. Jestem w stanie pisać gry bez znajomości Blendera lub innych tego typu programów?

możesz kupować gotowe assety, czy to w bezpośrednio sklepie unity czy jakimkolwiek innym. Za $25 można natrafić na ciekawe paczki warte teoretycznie kilka tysięcy na https://www.humblebundle.com/software - w tym miesiącu można sobie kupić assety, toole, muzykę itp do gier fps i fantasy. Druga paczka zawiera też kurs za $500 na zenva academy.
Co prawda taka gra nie będzie wyglądać oryginalnie, ale dać się da. Można też pójść w prosty pixel art albo stworzyć ciekawe gry praktycznie bez grafiki - wiele gier typu puzzle to jedynie dwuwymiarowe figury geometryczne

2
obscurity napisał(a):

Co prawda taka gra nie będzie wyglądać oryginalnie, ale dać się da.

Gra niekoniecznie nie będzie wyglądać oryginalnie dla graczy. Nawet jeśli powstanie 100 gier z tymi samymi assetami to jakie są szanse, że dotrą one do większego grona odbiorców? Garstka ludzi może skojarzy, że użyłeś grafiki "z innej gry" :]

Gotowe assety można też potraktować jako place holdery. Jeśli prototyp okaże się grywalny, to wtedy można zatrudnić kogoś, kto stworzy spójną grafikę do finalnego produktu.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0