jak sie uczyc

0

Hej,
Jak się uczyć danego języka programowania?
Czy po prostu robić po kolei to co w książce albo w kursie czy może wyznaczyć sobie np. zrobienie jakieś gry, strony i wtedy szukać ?
Z tym drugim to jest tak, że często człowiek chce od razu coś skomplikowanego napisać i wtedy o nie wyjdzie bo nie ma się takiej wiedzy a dwa nie rozumie się pewnych rzeczy (brak podstaw wtedy wychodzi).

Jakie macie metody nauki?
dodam, że jestem niecierpliwy i od razu chciałbym o wszystko umieć... albo po prostu wymyślam i nie mogę się porządnie wziąć za to.

2

No to zacznijmy od tego, że tej cechy:

dodam, że jestem niecierpliwy i od razu chciałbym o wszystko umieć... albo po prostu wymyślam i nie mogę się porządnie wziąć za to.

Musisz się pozbyć jak najszybciej. Sam uczę się programowania i to nie jest łatwa działka. Właściwie tak naprawdę to programowania jako ogółu nie da się nauczyć - możesz się nauczyć zamieniać myśli na działający kod i tego uczysz się poprzez pisanie projektów, ale bez podstaw nauczyć się tego po prostu nie da. Co to znaczy? To znaczy, że jeśli zaczynasz od zera to musisz nauczyć się podstawowych instrukcji, takich jak instrukcje warunkowe, pętle, typy zmiennych (jeśli język jest silnie typowany), konstrukcję funkcji. Dopiero kiedy nauczysz się jak działają te składowe danego języka programowania możesz zacząć pisać jakiś prostszy projekt opierając się o książkę lub o dokumentację języka programowania, w którym ten projekt wykonujesz.

Więc podsumowując to działa tak:
Jeśli zaczynasz z programowaniem to naucz się podstawowych instrukcji pisząc bardzo małe programy - nie rzucaj się z motyką na słońce. Kiedy uznasz, że potrafisz już co nieco sam napisać bez zerkania na kod, który napisał ktoś inny, wtedy możesz brać się za większe projekty. Pisanie większych projektów jest rzeczywiście najlepszą formą nauki. Co do tego z czego się uczyć to ja osobiście polecam na początek książkę, ale nie czytać jej od deski do deski. Najlepiej wyszukiwać sobie w niej informacje, które w danej chwili są Ci potrzebne, żeby rozwiązać dany problem w projekcie.

3

Hej,

znam trzy metody, wszystkie sprawdzone, i chyba działają:

  1. metoda kursowa, robisz kursy i zadania, kursów jest dużo.
  2. metoda spojowa, robisz zadania na SPOJu, do tego trzeba mieć jakieś źródła z algorytmami, net raczej wystarczy.
  3. metoda forumowa (trzeba mieć trochę zaparcia i się przyłożyć), czytasz problemy na forum i próbujesz je rozwiązywać.

Można też uczyć się używając metody będącej kombinacją wyżej wymienionych sposobów nauki.

0

Czy Kotlin jest prostszy do nauki niż Java 11? Podobno Scala jest najtrudniejsza z języków pod JVM, ale jest idealna dla zaawansowanych programistów lubiących różne smaczki.
Już nie wiem, ponieważ jedni programiści mówią, że Kotlin jest łatwiejszy, ładniejszy od Javy i lepszy na start, znowu inni twierdzą że dochodzi więcej elementów nauki w standardowej bibliotece Kotlina. Może lepiej będzie zacząć od Pythona a potem uczyć się Kotlin, Java?

2
Błękitny Terrorysta napisał(a):

Czy Kotlin jest prostszy do nauki niż Java 11? Podobno Scala jest najtrudniejsza z języków pod JVM, ale jest idealna dla zaawansowanych programistów lubiących różne smaczki.
Już nie wiem, ponieważ jedni programiści mówią, że Kotlin jest łatwiejszy, ładniejszy od Javy i lepszy na start, znowu inni twierdzą że dochodzi więcej elementów nauki w standardowej bibliotece Kotlina. Może lepiej będzie zacząć od Pythona a potem uczyć się Kotlin, Java?

Z życia:

  1. Uczysz się i używasz do wszystkiego Javy, a później Pythona, ale nie równolegle - w danym okresie powinien wyraźnie dominować jeden język
  2. Wracasz po dłuższej przerwie do Javy bo cośtam
  3. Łapiesz się na tym, że z rozpędu piszesz tak, jakbyś wciąż pisał w Pythonie, tworzysz obiekty bez słówka new, pomijasz typy albo wstawiasz je dopiero po nazwie argmentu w definicji funkcji, zapominasz o klamrach, okraszasz te odkrycia soczystymi facepalmami, po napisaniu "gołej" funkcji w Javie prawie odinstalowujesz IntelliJ z zażenowania
  4. Robisz szkolenie z Kotlina
  5. Uświadamiasz sobie, że rodząc te swoje JavoPythony prawie że zacząłeś pisać w Kotlinie
  6. Piszesz w Kotlinie i udajesz, że nic się nie wydarzyło
  7. Profit!

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1