Xamarin czy warto w to brnac?

0

tak jak w pytaniu czy warto sie tego uczyc?. Jest w tym robota? czy jezeli chodzi o aplkacje mobilne uczyc sie Javy dla Anroida i Swifta/Obj-C dla IoS?

0

Póki co nie ma bardzo dużo pracy, ale raczej byś coś znalazł (w dużych ośrodkach). Czy się przyjmie jako poważna alternatywa dla projektowania natywnego - to już jest wróżenie z fusów. Moim zdaniem małe projekty może będą w to iść, ale poważniejsze już nie. No i myślę, że niezależnie od popularności rozwiązań multiplatformowych, całe iOS i tak zostanie przy Swifcie/Obj-C.

0

Musiałem ostatnio zrobić niewielkie "coś" w Xamarinie i uważam, że to porażka...

1) IDE crashuje (na macu), raz wymaga uaktualnienia Xcode, potem nie otwiera jego plików w nowszej wersji, edytor Storyboardów jest bardzo toporny. Autolayout nie zawzsze działa. Chyba z Visual Studio idzie lepiej...
2) Uaktualnienie któregokolwiek pakietu z nugeta prawie zawsze psuje kolejny build. Działa jedynie pewna losowa kombinacja wersji, zatem to ciągła walka z dependency hell. Czasem pojawia się "Could not update packages". Generalnie masz poczucie braku kontroli nad zależnościami. Jeśli podepniesz projekt "Core" wszystkie pakiety musisz ponownie dodać w projekcie platformowym.
3) Wydajność powstałego tworu jest obrzydliwie wręcz niska - trudno przewinąć statyczną tabelę z 10 wierszami.
4) Architectura frameworków jest tak skomplikowana, że chyba nawet autorzy nie do końca ją rozumieją.
5) Jedno trzeba przyznać - większość funkcji z Foundation działa zgodnie z przewidywaniem, zdarzają się jedynie dziwne, na siłę zmienione nazwy dobrze znanych metod.
6) Strata czasu na ukryte gdzieś pod spodem bugi lub szukanie walkarounds w stosunku do natywnej architektury znacznie przekroczyła ilość potrzebną na napisanie 2, a może 3 osobnych aplikacji.

Androidowi koledzy są zadowoleni albo po prostu bardziej przyzwyczajeni do takiej partyzantki i ciągłego obchodzenia kolejnego API. Nikt z iOSowców nie chciał tego robić i teraz już wiem dlaczego. Nie wierzmy w propagandę - "to do list" da się zrobić we wszystkim i będzie działać...

0

Ehhh, chyba nie jest tak bardzo źle.

Ale czytałem że owszem nie jest to jeszcze super dojrzały, pewny produkt.

To co się podoba w Xamarin to Xamarin.Forms - praktycznie ten sam kod trafia na trzy telefony (z niewielkimi zmianami, chyba że ktoś chce funkcje dostępne tylko w danej platformie).

0
Krzywy Lew napisał(a):

To co się podoba w Xamarin to Xamarin.Forms

Tego nie próbowałem, chodziło mi o osobne UI. W tym przypadku nie ma mowy o kodzie "bez zmian", nawet niektóre ViewModele trudno jest zrobić dobrze na 2 platformy, problemem jest głównie nietrywialna nawigacja między kolejnymi screenami - a taka zdarza się w realnych projektach.

0

W Xamarin Forms masz elementy wspólne dla trzech platform programowane w ten sam sposób, a wygląd kontrolek jest natywny. Problemem są rzeczy które nie są wspólne dla różnych platform. Z tego co się orientuje, to UI robisz tu w XAMLu (jest narzędzie XAML previewer do podglądu) lub zapisujesz w kodzie C# / XF. Ogólnie jeszcze nie korzystałem z Xamarin Forms, wiec nie wiem jak to się sprawuje. Oglądałem tylko film na YT, demo prezentujace możliwości XF.

0

Xamarin to takie odzwierciedlenie Monodevelop pod Linuksem do C# .Net, niby się da w tym pisać, ale strata czasu i nerwów.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0