Praca Inżynierska i wasze doświadczenia

0

Czy uważacie, że na pracę inżynierską można napisać grę typy tibia?

1

Jeśli ta praca obejmuje napisanie jakiejś infrastruktury mogącej wytrzymać obciążenie 500k+ graczy online w jednym momencie plus obsługę AI - jak najbardziej ciekawy temat.

0

Wystarczy część funkcjonalności takiej gry, bo całej i tak się w ramach inżynierki nie zrobi. (A przynajmniej nie ma to sensu.)

A tak w ogóle, to jest pytanie raczej do promotora niż do nas.

0

I też pytanie jaka szkoła. Prywatne nie wymagają cudów na kiju.
Ostatnio spotkałem się z pracą inżynierską na prywatnej uczelni (co prawda kierunek IT już zamykali) i ktoś zrobił pracę inżynierską w HTML i CSS3, bez PHP czy nawet JS :) Moszna? Moszna :)

0

Ile najwiecej linijek kodu mialy wasze programy pisane na studiach? i jakie z waszychprogramow uwazacie za najciekawsze? @somekind @Shalom @katelx @furious programming @kaczus pytam z ciekawosci; )

0

Ja studia skończyłem tak dawno temu, że nawet gdybym liczył linijki, to i tak bym nie pamiętał. :)

0

@somekind a najciekawszy projekt?: )

0

Najciekawsza dla mnie była aplikacja, którą stworzyłem podczas pisania pracy magisterskiej. Jej celem było odczytanie pewnego zbioru danych medycznych, uzupełnienie go o dane słownikowe, wstawienie brakujących danych i zbudowanie z tego macierzy, która następnie podlegała opcjonalnej analizie głównych składowych oraz budowie modelu metodą wielorakiej regresji krokowej wstecznej przy użyciu metody najmniejszych kwadratów.

0

@Świetny Samiec linijek kodu? Wiesz że im mniej tym lepiej, prawda? Jeśli chodzi o rzeczy ciekawe to trochę tego było. Jeśli chodzi o takie ciekawsze albo większe to np. kompilator pascala do customowej maszyny wirtualnej luźno opartej na llvm, albo mój projekt inżynierski: aplikacja do monitorowania i analizy komunikacji multicast w sieci lokalnej, a także soft który klepałem do mojej mgr który służył do analizy ewolucji dynamicznych sieci społecznych z użyciem przetwarzania języka naturalnego w celu wykorzystania danych o tematyce rozmów członków sieci (taka tam totalna inwigilacja i cyberstalking ;) )

0

Nie pamiętam dokładnie wszystkiego, ale mam do tej pory jeden taki program;

2009 rok (dobrze że "splasza" zrobiłem) - pierwszy rok i pierwszy miesiąć studiów; Wtedy pisałem pierwszą "większą" aplikację okienkową w Delphi 7, z której miałem zamiar korzystać w przyszłości; Był to edytor plików .rc i ogólnie kreator tworzenia skompilowanych plików z zasobami (.res), który korzystał z zewnętrznego kompilatora brcc32.exe; Aplikacja pozwalała na wygodne wyklikanie wszystkiego, bez mozolnego pisania plików .rc w notatniku i kompilowania zasobów z poziomu konsoli; Dodatkowo posiadał własnoręcznie napisany instalator i deinstalator (na XP działał, na innych nie sprawdzałem - i tak miał być dla mnie);

Łączna ilość kodu (aplikacja, instalator i deinstalator) to z tego co pamiętam około 9-10 tysięcy; Ale główny program trochę łamał zasadę DRY, więc można by zejść spokojnie do ~7 tysięcy; Ale to były początki, więc klepało się kod byle działało, bez większego pojęcia o zasadach tworzenia czytelnego kodu.

0
Mały Mleczarz napisał(a):

Czy uważacie, że na pracę inżynierską można napisać grę typy tibia?

mysle ze wszystko mozna, tyle ze imo to troche za duza i zbyt ogolna rzecz jak na prace inzynierska.

Świetny Samiec napisał(a):

Ile najwiecej linijek kodu mialy wasze programy pisane na studiach? i jakie z waszychprogramow uwazacie za najciekawsze?

nie pamietam, ale z takich projektow typowo uczelnianych to stawiam ze nie wiecej niz kilkadziesiat-kilkaset. z jakis ciekawszych projektow ktore przydaly mi sie na studiach ale rozwijalam je raczej niezaleznie:

  • konsolowa multiplayer gierka w stylu tron'a
  • edytor do wielu jezykow (cos w stylu notepad++)
  • builder do kostek olapowych z roznych zrodel danych
  • appka pokazujaca aktualna kondycje hostow w sieci
0

Kolega w ramach pracy inżynierskiej napisał grę "Kółko i krzyżyk", więc Tibia wydaje się tzw. overkillem.

0

@aurel kolega pracuje jako programista?

0
Mały Mleczarz napisał(a):

Czy uważacie, że na pracę inżynierską można napisać grę typy tibia?

Za duży temat jak na pracę inżynierską - jeśli chodzi o gry.
Nie chodzi o czas implementacji (100 wynajętych Chińczyków zrobi to w tydzień ;-) ), tylko o to że procent tematów ciekawych do całości będzie niewielki.
Tu po prostu trzeba by zakasać rękawy i pisać, pisać, pisać...

Myślę że to rzucanie się z motyką na słońce.
Spróbuj tak jak sugerowała @aurel: kółko i krzyżyk.
Przykład: http://iappsin.com/puzzle-game-best-tic-tac-toe-for-iphone-ipod-touch-and-ipad.htm

W wersji bardziej wyczesanej, jak będzie czas, Reversi/Othello lub Mancala.

0

Ja mam w planach za te 2 lata napisać algorytm do quadrocoptera jako praca inzynierska. Tak by wyłapywał ruchy itd, widziałem kiedyś co takiego na yt (chyba wykład z serii TED)

1
BartoszCoyote napisał(a):

Ja mam w planach za te 2 lata napisać algorytm do quadrocoptera jako praca inzynierska. Tak by wyłapywał ruchy itd, widziałem kiedyś co takiego na yt (chyba wykład z serii TED)

Zrób korektę pozycji po potrąceniu (np. ręką). To byłby bajer.

Use case:

  • x-copter wisi nad ziemią
  • przechodzeń potrąca go w bok ręką
  • x-copter przesuwa się przez to w bok
  • x-copter powraca automatycznie na poprzednią pozycję

Można sobie wymyślić kilka podobnych scenariuszy (podmuch wiatru, kraksa - np. przez utratę nośności itd).

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1