Początki w programowaniu gier

0

Witam!

Skończyłem czytać symfonię C++ jako utwierdzenie i usystematyzowanie zdobytej wiedzy :D i w końcu chciałbym zabrać się za napisanie jakiejś gierki 2d :) Jeśli chodzi o to co pisałem wcześniej to konsolowe kółko i krzyżyk, ale pisanie konsolowych gier nie satysfakcjonuje mnie do końca :) no chyba, że może kiedyś jakiegoś rogala. Mianowicie...chciałbym abyście polecili mi jakąś bibliotekę do pisania gier 2d. Czytałem o SDL'u ale nie wiem czy będzie dobry na początek, jest też Allegro ale dużo osób uważa, że jest trochę stare :D

Mam także świadomość...że pisanie gier to nie tylko klepanie kodu, ale wiele czynników: jak silnik, fizyka, logika gry ale jednak chciałbym spróbować swoich sił w tej dziedzinie, ponieważ jeżeli chodzi o informatykę to najbardziej lubię programowanie, a jeżeli chodzi o programowanie to chyba najbardziej widziałbym siebie jako programistę gier :D

Więc jeszcze raz bardzo proszę o jakieś porady, linki :) Z góry dziękuję :)

0

http://lazyfoo.net/SDL_tutorials/index.php

SDLa możesz później połączyć z openGL. Sam się go uczyłem i ogólnie go polecam bo jest prosty na początek.

0

co do @up to Od razu sobie zainstaluj SDL_image do wczytywania tekstur i na lazyfoo artykul o petli czasu rzeczywistego.

Do fizyki: box2d

0

Dzięki za odpowiedzi :) A czy mógłby mi ktoś z was napisać jak wrzucić bibliotekę SDL do MS Visual 2012 Proffesional? Bo mam tutorial do MS 2012 Express, ale gdy robię wszystko krok po kroczku to wyskakuje mi w MS 2012, że ta opcja z tutoriala jest już przestarzała :D

0

Zapewne w tutorialu jest napisane, zeby dodawac sciezki globalnie w VSie, ale tej opcji juz nie ma. Do kazdego projektu musisz dodawac oddzielnie sciezki do katalogow lib, include. Dokladnie Ci nie powiem bo siedze aktualnie na linuxie, ale w opcjach projektu nie trudno bedzie Ci to znalezc.

0
n0name_l napisał(a):

co do @up to Od razu sobie zainstaluj SDL_image do wczytywania tekstur i na lazyfoo artykul o petli czasu rzeczywistego.

Do fizyki: box2d

Tekstury też na początek można ładować wykorzystując zwykłego SDL, ma funkcje pozwalające na ładowanie plików BMP 32-bitowych (z kanałem alpha). Mam nawet gotową klasę do tego ;)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1