Zmienna ikonka

0

Postanowiłem zrobić program z animowaną ikoną (tak, aby co pewien czas ikona formy się zmieniała na kolejną), przygotowałem 4 icony i umieściłem je w imagelist'cie, w onTimer Timer'a wpisałem:

procedure TForm1.Timer1Timer(Sender: TObject);
var
str,a:string;
b:integer;
begin
  str := TimeToStr(Time);
  if str = a then
   begin
    if b = 1 then
     begin
      imagelist1.geticon(0, form1.icon);
      b:=2;
     end;
    if b = 2 then
     begin
      imagelist1.geticon(1, form1.icon);
      b:=3;
     end;
    if b = 3 then
     begin
      imagelist1.geticon(2, form1.icon);
      b:=4;
     end;
    if b = 4 then
     begin
      imagelist1.geticon(3, form1.icon);
      b:=1;
     end;
     a:= TimeToStr(Time);
   end;
end;

Problem próbowałem rozwiązać tak na chłopski rozum, ale mi nie wyszło, wie ktoś jak poprawić ten kod, aby działał?

0

B musi być zmienną globalną i rób to tak.

Var B:Byte=0;

procedure TForm1.Timer1Timer(Sender: TObject);
Begin
  Inc(B);
  If B>4 Then B:=1;
  ImageList1.GetIcon(B, Form1.Icon);
End;
0

Wielkie dzięki.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1