Opengl w XE2.

0

Witam
Moj problem polega na tym ze muszę narysować prosta "mapkę" składająca się z linii łamanych. Mam współrzędne pobierane z dxf'a i chciałbym zacząć rysować ale nie wiem jak. Nie wiem jakiego komponentu użyć w delphi xe2 by móc rysować za pomocą opengl. Coś musze dodać, ściągnąć itp.??

0

http://edn.embarcadero.com/article/26401

DC:=GetDC(Handle);        //Actually, you can use any windowed control here
0

w XE2 masz juz mozliwosc robienia aplikacji FireMonkey tam jest cala gama komponentow do rysowania. Natywnie w srodowisku windows uzywany jest silnik DirectX'a.

0

W mojej aplikacji opengl uzywany jest tylko do podgladu, narysowania kolorowych linii na np. białym tle wiec chyba nie ma potrzeby wykorzystywac do tego FireMonkey. Jako ze jestem zielony jeszcze w opengl, czytalem (przy okazji dowiedziałem sie ze moge rysunek wyswietlic na zwyklej formie czy panelu), i kompilowalem rozne kody przykladowe i o dziwo nie wszystkie działaja. na przykład kod umieszczony w pewnej ksiażce pozwala na narysowanie trojkata na zwyklej formie. wrzucam do xe2, kompiluje i nic. wyswietla mi sie pusta forma choc obrazek w ksiazce pod kodem wyraznie pokazuje trojkat. To samo mam z kodem w artykule od Spine. Żadnych błędów. To samo gdy próbuje sam napisać coś. Chcąc zmienić kolor , czy narysowac linie na formie lub panelu po prostu nic sie nie zmienia.
Chciałbym tylko sie dowiedzieć co musze napisac w kodzie zeby np narysowac linie na panelu i zebym to zobaczyl

0

wyswietla mi sie pusta forma choc obrazek w ksiazce pod kodem wyraznie pokazuje trojkat

"coś źle robisz". jakbyś pokazał kod, to może ktoś by ci mógł pomóc..

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1