Mo?żna wstawić w dosie bmp??

0

Jak wstawić w c/c++ w dosowym środowisku plik bmp?? Czy coś takiego jest w ogóle możliwe? Mam kompilatorek TURBO C++ borlandowy, proszę o pomoc, jakiś prosty krótki algorytm, będę wdzięczny. Jeśli nie da rady w tym kompilatorku to może w innym napiszcie w jakim to się zaopatrze...


0

jasne ze sie da. Odpalasz tryb graficzny 13h i czytasz sekwencyjnie z pliku BMP dane. Najpierw jest naglowek w ktorm umieszczone sa informacje takie jak wysokosc, szerokosc, glebia bitowa itp. Niestety formatu naglowka nie pamieta, ale nie prblem go znalezc. Nastepne bajty okreslaja kolor piksela - pamietaj ze wyswietlic mozesz bitmapy maksymalnie 8 bitowe (chyba ze skozystasz z dodatkowych bibliotek, ktore tez mozna znalezc do obslugi 24 bitow). Algorytm jest prosty - pobierasz wartosc koloru i stawiasz piksel na ekranie.

0

W źrdudlach na 4p w C/C++ masz moje kody od 13h i bmp (maja jedna wade), jak chcesz to ci wysle znacznie bardziej rozbudowaną bliblioteke ktorej jak dotąd nie udostepnilem bo pisze w niej gre....

1

afair bmp ma jeszcze jakies "zaokraglanie do wielkosci linii podzielnej przez 4" or sth.. (bosh ale kiedys sie z tym nameczylem ;p)...
owiele bardziej przyjazny imho jest format tga ;> (a owiele lepszy png, ale nie wiem czy png lib ruszy na dosie)

0

W bmp jest zaokroglanie szerokosci do wielokrotnosci 4 wiec jak bitmapa ma szerokosc 99 to w pliku bedzie zapisana jako 100 - <ort>c***</ort> wi po co oni to zrobili.... [???] [glowa]

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1