Brak pomysłu na program...

0

Z racji chronicznych barków pomysłów na programy w C++ (nie jest to na pewno tylko mój problem), postanowiłem założyć temat, żeby się każdy wypowiedział, jaki ma pomysł na jakiś w miarę prosty program(czytaj: nie projekty typu system operacyjny, grę 3D, edytor html, a raczej wykonujący jakieś jedno konkretne zadanie).

0

Program wyświetlający losowo pomysł na program. [glowa]

0

pomysł raz poprosze :)

0

Ja mam pomysł... i jak trochę czasu znajdę to go zrealizuję...
Oba dotyczą tworzenia rysunku w ASCII z plików graficznych:
1. Generowany na podstawie gęstości - określana jest 'gęstość' wszystkich znaków kodu ASCII, poczym odczytywany jest fragment obrazu, robimy średnią kolorów każdego pixela tego fragmentu i z proporcji wybieramy odpowiedni znak...

2. Wybierany jest fragment obrazka odpowiadający wielkością jednej literze (nie truetype), zamieniany skalę czarno białą i porównywany ze wszystkimi znakami po koleji pod względem pasujących pixeli, zamieniamy to na wartość procentową i wybieramy najbardziej pasujący...
0

Wiesz co? Ja Ci dam garść pomsyłów. Wezmę tylko propozycje projektów zaliczeniowych i będziesz miał jak znalazł do zabawy. Proste (żeby nie powiedzieć banalne) rozwijające projekty. Chcesz? Dam ci ze wszystkich pracowni, a ty sobie to wszystko w C++ zrobisz :)

0

Jasne, że chcę... Byłbym ci dozgonni wdzięczny:)

0

no to mi też mozesz podrzucić

0

To i ja się dopisze - programy które pisałem na zaliczenia z Pascala i z C:

  1. Prosty program "szyfryjący" - operacja XOR
  2. Baza danych teleadresowych (operacje na listach)
  3. Gra podobna do Tetrisa (tryb graficzny)

Obecnie pisze program w C++:
Program wyszukuje pliki mp3, wczytuje tagi i generuje spis mp3'jek w HTML'u

Jak chcecie to jest jeszcze lista programów jakie miałem jeszcze do wyboru:

  1. Zamiana funkcji printf() i scanf() na wyrażenia z operatorami >> oraz <<
  2. Zamiana wyrażeń operatorami >> oraz << na funkcje printf() i scanf()
  3. Zamiana funkcji malloc() i free() na wyrażenia z operatorami new oraz delete
  4. Zamiana wyrażeń operatorami new oraz delete na funkcje malloc() i free()
  5. Zamiana tekstu źródłowego zapisanego w języku C na pliki tekstowe z projektem w języku C++
  6. Modyfikacja tekstu źródłowego (konstruktorów i destruktorów) o generowanie komunikatów do pliku log.txt z tworzenia i usuwania obiektów
  7. Generowanie specyfikacji zewnętrznej (w formacie HTML) na podstawie rozmieszczenia łańcuchów znakowych w tekście źródłowym programu napisanego w języku C
  8. Generowanie opisu słownego klasy na podstawie analizy pliku nagłókowego.
  9. Zastępowanie najczęściej występujacej metody operatorem.
  10. Generowanie raportu z wykorzystania stosu na podstawie analizy rozmiaru zmiennych lokalnych.
  11. Generacja i ocena testów ze znajomości działania operatorów w języku C
  12. Generacja i ocena testów ze znajomości skomplikowanych deklaratorów w języku C
  13. Generacja i ocena testów ze znajomości instrukcji static, const, volatile
  14. Zamiana wywołań z użyciem operatora indeksowania [] na wyrażenia wykorzystujace arytetykę na adresach
  15. Projektowanie klas na podstawie informacji o metodach i atrybutach uzyskanych podczas interakcji z użytkownikiem
  16. Generowanie listy ostatnio odwiedzanych stron na podstawie informacji z folderu Temporary Internet Files
  17. Generowanie krzyżówki (do pliku tekstowego) i sprawdzanie jej rozwiązania [???]
0

Parę IMHO głupich (a przynajmniej mało ciekawych) programów z "obiektówki":

1.Rozproszony system LOTNISKO. Program umożliwia rezerwację lotu, odwołanie rezerwacji, sprawdzenie ilości wolnych miejsc.
Język: Java RMI
Rozproszony system BIBLIOTEKA.
Język Java RMI
2.Opracować program reprezentujący książki telefoniczne (co najmniej dwa rodzaje). Książka telefoniczna powinna być zaimplementowana na drzewie (wybrać najbardziej odpowiedni typ drzewa). Elementy drzewa to zdefiniowane wzorce. Program powinien umożliwiać następujące operacje na zbiorze obiektów: dodawanie obiektu, usuwanie obiektu, modyfikacje obiektu, zapis zbioru do pliku, odczyt zbioru z pliku,przeglądanie podzbioru obiektów.
Język C++;
3.Kalkulator. Program umozliwia wykonywanie operacji na liczbach zespolonych: mnożenia, dzielenia, dodawania, odejmowania oraz porównywania; wykonywanie operacji na macierzach: mnożenia macierzy (rozmiary macierzy musza być odpowiednich rozmiarów), mnożenia macierzy przez liczbę zespoloną, oraz dzielenia macierzy przez liczbę zespoloną, porównywanie macierzy tych samych rozmiarów, liczenie wyznacznika macierzy, transpozycję oraz rozkład na macierze trójkatne; wykonywanie iloczynu skalarnego i wektorowego wektorów oraz mnożenia i dzielenia ich przez liczbę zespoloną, porównywania wektorów między sobą (identycznie jak w macierzach); istnieje możliwość zapisu macierzy wektorów do pliku oraz odczyt ich z pliku.
Język: Java, środowisko graficzne; C++
4.Biblioteka operacji na macierzach przy uzyciu wątków. (nalezy pamietać, że macierze składają się z wektorów). Napisać aplikację pokazującą (śledzącą) mechanizm działania tych operacji.
Język Java
5.Klasa oferujaca statyczną funkcję 'Sort' dokonującą dynamicznego, równoległego sortowania przekazanej tablicy. Funkcja symuluje instnienie N procesorów (za pomocą wątków roboczych) i rozdziela między nie zadania. Napisać aplikację pokazującą (śledzącą) mechanizm działania tej funkcji.
Język: Java
6.Program księgowy (ewidencjonowanie przychodów i kosztów, obliczania podatku VAT oraz obliczanie podatku dochodowego).
Język C++
7.Terminarz zadań.(dodanie nowego zadania, informacja o zaplanowanych zadaniach, informacja o wolnych terminach...)
Język C++; Java
8.Labirynt.Zadaniem jest napisać program symulujący w bardzo uproszczony sposób gry polegające na poruszaniu się po tajemniczych labiryntach, zbieraniu skarbów itp. Aby tego dokonać, muszą zostać zdefiniowane podziemia. Podziemia składają się z komnat, z których można przez przejścia przechodzić do następnych komnat. Specjalnym rodzajem przejść są drzwi, przez które można przechodzić w dwie strony. Do drzwi jest jednak potrzebny odpowiedni klucz, aby je otworzyć. W komnatach mogą się znajdować różne rzeczy, np. klucze lub skarby. Użytkownik może poruszać się po komnatach wydając w trybie interakcyjnym polecenia:
przejdź "przejście"
otworz "drzwi"
zamknij "drzwi"
rozejrzyj się - opisuje komnatę oraz podaje, jakie są w komnacie przemioty
oraz stworzenia;
sprawdź "przedmiot" - podaje dokładny opis przedmiotu;
weź "przedmiot"
połóż "przedmiot"
koniec
Tylko te mam w postaci elektronicznej.

Te co teraz podaje to w większości z pamięci.
Z metod numerycznych:
metoda Hornera, funkcje sin, cos, exp itp. z szeregów Tylora lub Maclaurina, metoda Gaussa rozwiązywania układów równań, metoda Gaussa-Jordana, odwracanie macierzy metodą Gaussa, metody bisekcji siecznych i stycznych do obliczania przybliżonych wartości równań przestępnych, interpolacja metodą Lagrange, całkowanie metodą prostokątów, trapezów, Simpsona

Z algorytmów i struktur danych:
http://www.asdpb.republika.pl/asddzll.htm

I najfajniesze z assemblera, ale niestety nie mam aktualnie kserówki z zadaniami, więc tylko to co pamiętam:

  1. Kalkulator na liczbach całkowitych z 4 podst. działaniami. Interface graficzny
  2. Kalkulator na liczbach zmiennoprzecinkowych uruchamiany z linii poleceń (sin, cos etc.)
  3. Przeglądarka plików BMP (skalowanie i przesuwanie)
  4. Przeglądarka plików DBF
  5. Przeglądarka plików txt (zawijanie wierszy etc)
  6. Program umożliwiający odczytanie i rozpoznanie MBR
  7. Program umożliwiający podgląd fragmentu pamięci i edycję (wyscietlanie bin, oct, dec, hex, ascii)
  8. Program umożliwiający komponowanie "muzyki" na PC Speakerze (min. 2 oktawy, zapis nutowy do pliku etc.)
  9. Wężyk (taki jak na komórkach i też z efektami dźwiękowymi w takiej jakości :P )
  10. Gra w statki (człowiek/komputer, efekty dźwiękowe)
  11. Saper (efekty dźwiękowe)
    Hmm. Było jeszcze kilka trochę bardziej pracochłonnych (niekoniecznie trudniejszych), ale nie pamiętam w tej chwili. Z propozycji dodatkowych jeszcze prosty system operacyjny w trybie rzeczywistym lub wirus.

Z obiektówki były też wcześniej programy ale strasznie nudne (np. bank). Jak mi się przypomni coś to dopiszę. Jakbyś potrzebował jakiś dokładniejszych informacji na temat któregoś to daj znać albo... wymyśl sobie :)

0

Dziękuję bardzo wszystkim (a w szczególności Dry`owi).

Szególnie podoba mi się 8. coś jak tworzenie własnego MUD`a:)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1