Pracuję aktualnie nad zadaniem z cpp, jestem mega początkujący, czy ktoś może ma pomysł na to zadanie, lub jakieś wskazówki/ odesłania do stron, które pomogą w zrozumieniu i stworzeniu tego kodu.
Punkty 3D
Opracować klasę Punkt3D reprezentującą punkty o współrzędnych całkowitych. Klasa powinna mieć wszystkie niezbędne usługi interfejsu pozwalające wczytywać punkty z wejścia (operator '>>'), wyprowadzać punkty przy pomocy operatora '<<' w postaci znakowej (x, y, z), porównywać wg priorytetu najpierw x, potem y, potem z. Przetestować klasę generując, wg danych podanych przez użytkownika, zbiór n punktów z zakresu 0..z i wyznaczyć dla tego zbioru prostopadłościan B ciasno opakowujący punkty. Prostopadłościan jest specyfikowany przez dwa przeciwległe punkty narożne.
Część 2. Uzupełnić funkcjonalność projektu o wyznaczanie podzbiorów punktów wg kryteriów podawanych w konwersacji przez użytkownika:
(a) punkty leżące na określonych ścianach prostopadłościanu B
(b) punkty leżące wewnątrz prostopadłościanu B
(c) punkty należące do zadanego przez użytkownika prostopadłościanu B'.
W jednym wykonaniu można przetestować wiele przypadków.
Tyle udało mi się stworzyć do tej pory, nie patrzcie na formę konwersacji z programem, mocno robocza wersja.
class Punkt3D
{
public:
Punkt3D::Punkt3D()
{
}
Punkt3D::Punkt3D(int x, int y, int z)
{
this->x = x;
this->y = y;
this->z = z;
}
Punkt3D::~Punkt3D()
{
}
friend ostream& operator<<(ostream& output, const Punkt3D& punkt) {
output << "x: " << punkt.x << "y: " << punkt.y << "z: " << punkt.z;
return output;
}
friend istream& operator>>(istream& input, Punkt3D& punkt) {
input >> punkt.x >> punkt.y >> punkt.z;
return input;
}
private:
int x, y, z;
};
int main() {
Punkt3D punkt(1, 2, 3), punkt_drugi;
cout << "Wpisz te te do tego punktu : " << endl;
cin >> punkt_drugi;
cout << "punkt : " << punkt_drugi << endl;
return 0;
}