Dźwignie w SFML

0

Cześć, tworzę dla nauki programowania grę w SFML/C++ na zasadach platformówki i zrobiłem już poruszanie się postaci (grawitacja, skakanie itd...), menu i rysowanie mapy za pomocą tablicy kafelków wczytywanej z pliku .txt i chciałem żeby gra opierała się na zagadkach logicznych opartych o działanie bramek logicznych (wiadomo AND, OR, XOR itd...) którymi byśmy zarządzali dźwigniami aby przejść dalej. Tylko nie potrafię tego logicznie obmyślić tak aby to działało dla różnych poziomów i różnych kombinacji jednocześnie nie waląc sterty kodu do gry... Czy ktoś mógłby mi opisać logicznie żeby to działało?

0

W pliku txt gdzie masz mapę dorzucić "a" tam gdzie ma być dźwignia i "A" tam gdzie ma być bramka (podobnie b-B itd.). Wtedy układ bramek będzie sterowany z pliku. W kodzie obsłuż jedynie ich obsługę (pokazywanie, parowanie, animacja).

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1