Witam,
Piszę do was z prośbą o pomoc w wymyśleniu jak najlepszego rozwiązania problemu. A jest on następujący:
Jest klasa okno, która zajmuje się oknem i potrafi wczytywać obrazek.
Następnie jest klasa wyświetlająca obrazek oraz klasa przetwarzająca obrazek, obie klasy znajdują się wewnątrz klasy okna.
Pytanie jest następujące:
Jak stworzyć klasę dla obrazka i gdzie powinna się ona znajdować aby spełniała swoja rolę czyli, klasa okna mogła by wczytać nowy obrazek, klasa wyświetlająca mogła by wyświetlać ten obrazek, a klasa przetwarzająca działać na nim i zastępować go przetworzonym obrazkiem.
Tak myślałem nad tym i jedyny pomysł jaki przychodzi mi do głowy to stworzenie klasy ze statycznymi metodami i zmiennymi. Klasa ta znajdowała by się w klasie okno, a dzięki temu, że ma statyczne funkcje i zmienne w klasie wyświetlającej mógłbym wywołać Obrazek::pobierzAktualny() i zwracany by był do niego wskaźnik(lub bindować texture gdyż robię to w openGL), natomiast w klasie przetwarzającej mógłbym pobrać jak poprzednio Obrazek::pobierzAktualny() oraz zmienić po przetworzeniu Obrazk::ustawAktualny(nowyObrazek).
Mając tak przygotowaną klasę mógłbym zrobić w środku wektor trzymający wskaźniki do obrazków.
Co myślicie o takim rozwiązaniu? Niestety nie mam więcej pomysłów dlatego prosiłbym o rady jak najlepiej to zrobić :)
Dziękuje i pozdrawiam