Jaka biblioteka graficzna na przyszłość?

0

Witam
Niedługo skończe naukę podstaw c++ (korzystam z książki "W tonacji C++" W. Savitcha). Zostało mi "tylko" to co najważniejsze - algorytmy, szablony, dziedziczenie, itp. W przyszłości chcę pisać gry - nie proste gierki tylko prawdziwe gry, 3d, "takie jak można kupić w empiku":D. Wiem, że do tego droga daleka i zastanawiam się jakiej uczyć się biblioteki graficznej.
Brałem pod uwagę qt, directa, opengl. Co powinienem wziąć jako taki laik? Wiem, że qt jest przenośne (między linuxem i windowsem), nie wiem jak dx i ogl. Na dzień dzisiejszy nie mam żadnych planów (dopiero na bardzo daleką przyszłość), więc nie wiem czego wymagać od biblioteki. Wiele szukałem w google (również na tym forum), ale nie znalazłem nic co by mnie przekonało. Może jeszcze inna biblioteka? Czy w przyszłości (do takich poważnych gier) to tylko dx? Jeśli byście mogli to podajcie też książki/tutoriale/inne artykuły w języku polskim, z których Wy korzystaliście.

0

Jeśli dopiero zaczynasz, to rzucanie się w dx'a, openGL'a i resztę będzie mało przyjemne.
Moim zdaniem lepszy na początek będzie SDL: nie jest to może kombajn, ale na pewno pozwoli Ci się skupić na właściwym pisaniu gry, a nie studiowaniu masy rzeczy które trzeba wiedzieć do bibliotek 3d/obsługi badziewia systemowego. A posiada wszystko, od obsługi grafiki i dźwięku po wątki i eventy, a do tego jest przenośny.
W tutorialach nie jestem specjalnie zorientowany, ale mogę powiedzieć że (niestety po angielsku) tutorial LazyFoo jest przyzwoity.

0

Czy w przyszłości (do takich poważnych gier) to tylko dx?
Nie, nie tylko, jest wiele „poważnych” gier na OpenGL. I jeszcze więcej na DirectX.
I są przecież konsole — Xboksy to oczywiście dx, ale PS3 czy Wii mają własne OpenGL-opodobne biblioteki.

Na początek to łatwiejsze jest chyba OpenGL.

0

Dzięki za pomoc, poczytam dokumentacje poszukam, może spróbuje w tym angielskim 'tutku'. Wielkie dzięki za pomoc!

jednocześnie dodaliśmy;) to od czego zacząć? sdl czy opengl? może od razu brać się za ogl?

0

Dzięki wielki za pomoc, poucze się sdl i pozniej zobacze co dalej.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1