Witam,
robię grę wyścigową w OpenGL i chciałbym aby niezależnie od skrętu kamery auto było przed oczami gracza.
Próbuję to zrobić już od dłuższego czasu, napiszę jak ja to robię, a was proszę o wskazanie błędów ^^
- glRotatef (obracam kamerę tam gdzie patrzy gracz)
- glTranslatef (przenoszę gracza w odpowiednie miejsce)
- glPushMatrix (dodaję jeden macierz do stosu (chcę poruszyć jakiś obiekt jednocześnie nie ruszając gracza))
- glTranslatef (zmieniam pozycję auta na pozycję gracza + ileśtam, żeby gracz miał auto przed sobą)
- glRotatef (obracam auto o tyle stopni o ile obrócił się gracz. W ten sposób chcę osiągnąć to, że auto jest zawsze na wprost gracza)
- glPopMatrix (wyrzucam macierz ze stosu)
I teraz możecie mi rozjaśnić co tu jest nie tak? Ten kod daje taki efekt, że zamiast auto obracać się wokoło mnie (tj. wg. mojej osi) to obraca się wg. osi głównej (0). Dlaczego?
Z góry dziękuję i pozdrawiam.