Jaka biblioteka graficzna pod gre 2d

0

Witam.
Już chwilę piszę programy w c++ uznałem że nadszedł czas na pierwszą gre, tu pojawia się moje pytanie:
Jaką biblioteke wybrać (allegro, SDL, Open GL, inną) aby można było napisać w niej gre podobną do mario[#]_.Grę która będzie miała dodane dźwięki [#]_oraz aby dało się ustalać granice ruchu , miejsca startu przez dodanie tej właściwości np mapie bitowej.
Pisze w c++ i w dev c++:>

.. [#] (sdl się sprawdza ale nie wiem jak ustawić w niej obiekty przez które nie da się przenikać oraz nie moge dodać dźwięku)
.. [#] (możecei polecić mi biblioteke dźwiękową o ile takei coś istnieje)

0

Po pierwsze, żadna biblioteka nie ustlai Ci "granicy ruchu" to musisz zrobić sam.

Ja korzystałem z SFML, ma obsługę wszystkiego + jest wieloplatformowa i łatwa w obsłudze.

0

Jezeli pytasz którą z tych trzech to uważam, że SDL jest najprostsza i skuteczna... i czy przypadkiem nie ma zaimplementowanych funkcji obsługujących dźwięk? Wydaje mi się, że obsługuje ale ręki sobie uciąć nie dam.

0

Właśnie SDL nie ma obsługi dźwięku bo dużo szukałęm i nie mogłem nic znaleŹć. Jak moge ustawić ten atrybut aby nie dało się przenikać przez obiekty.

0

Sam musisz zaimplementować kolizje z obiektami i odpowiednią reakcję obiektów na zderzenia. Nie da się tego zrobić przez ustawienie jakiegoś atrybutu(przynajmniej nie tak jak go rozumiesz).

Ewentualnie możesz skorzystać z jakiegoś gotowego silnika gry.

1

dla fizyki (kolizji) można też można użyć biblioteki. Kiedyś używałem box2d.

0

Dzięki za wszystkie porady mam tylko 1 probvlem jeśli wybieram SFML to coś nie widze jej w devpack.com, a w googlach znalazłem tylko pod vs 2005/2008

0

swat0284, sprawdz PW

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1