Fizyka w grach

0

Witam
Piszę właśnie projekt w którym muszę zaimplementowac trochu fizyki.Zna ktoś jakieś tytuły które w przyzwoity sposób omawiają te kwestie?? Głównie chodzi tutaj o "mechanikę ogólną" ponieważ mam wymodelowac ze wszystkimi prawami ruch rakiety aby dało się nią sterowac za pomocą klawiatury.Prosiłbym o wskazówki.

0

Są gotowe silniki do fizyki w grach. Mnóóóóstwo gierek większych i mniejszych wykorzystuje havoka, całkiem popularny jest też PhysX. Tylko nie wiem jak jest z ich dostępnością.

0

Jeśli chcesz sam coś sklecić edukacyjnie to kiedyś słyszałem o wykorzystywaniu metody Rungego-Kutty do rozwiązywania całek: http://pl.wikipedia.org/wiki/Algorytm_Rungego-Kutty Jest tam też (na Wiki) odnośnik do stronki MyPhysicsLab, może coś fajnego tam jest.

0

np. Game Physics Engine Development

aczkolwiek jak chodzi tylko o rakiete to chyba sam bym ułożył równania różniczkowe i zaimplementował. Poczytaj sobie o równaniach stanu

0

Jemu nie chodzi o cały engine fizyki, on chce coś bardziej podstawowego, by samemu coś zaimplementować od początku do końca, np takie hasła do google:
algorytm Eulera (algorytm Rungego-Kutty)
algorytm Verleta
algorytm leap-frog

0

trzeba pamiętać o:m=\frac{m_0}{\sqrt{1-\frac{v^2}{c^2}}} :-)
szkoda, że nie działa

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1