Gra Opengl Szachownica

0

Witam serdecznie,
pisałem do tej pory jedynie w PHP i troszkę w C++ ale mało. Tak się składa że piszę prostą grę w Visual Studio (opengl). Mam dość dziwny problem, do tej pory osadzoną planszę, nałożona na nią teksturkę trawy, światła, i ustawioną kamerę. Nie mogę sobie jednak poradzić z poruszaniem po tej planszy. Chodzi mi o to by klawiszami poruszać się małym kwadracikiem i wskazywać miejsce na polu (tak jak na szachownicy wskazywać miejsce ruchu pionka). Myślałem nad tablicami, ale jak je osadzić na planszy?? totalnie nie mogę sobie z tym poradzić.
plik z dotychczasowymi wypocinami Very Happy

http://www.elektroda.pl/rtvforum/download.php?id=407284</cpp>

0

jak rysujesz plansze to rysuj poszczegolne kwadraty
w pseudo c++
for x = 0 do 32 {

for y = 0 do 32 {
glbegin(GL_QUADS);
glvertex3f(x,y,0);
glvertex3f(x+1,y,0);
glvertex3f(x+1,y+1,0);
glvertex3f(x,y+1,0);
glend();

}

}

no to mamty cala plansze terazod poczatku dzialania programu ustalamy w ktorym polu sie znajdujemy niech to bedzie
kwadrat 3,5

teraz wystarczy tylko do tej 3 dodac 1 lub odjac 1 to samo z 5

i rysujemy ten kwadrat

glenable(GL_BLEND);
glColor3f(1,,0,0);

glblendfunc(GL_ONE,GL_ONE);
glbegin(GL_QUADS):
glvertex3f(posx,posy,0);
glvertex3f(posx+1,posy,0);
glvertex3f(posx+1,posy+1,0);
glvertex3f(posx,posy+1,0);

glend();
gldisable(GL_BLEND);

nie wiem o coci hcodzi chcialbys pokazywacjak wyierzesz figure zeby pokazal program gdzie moze sobie pojsc? ale przeciez to jest banal jedynie podswietalsz odpowiednie kwadraty
z kolei wybieranie pionkow to ja radzilbym ci uzyc kolorow do sprawdzania gdzie kliknales nie powiem ci jak to ma dzialac bo jak nie umiesz jeszcze pisac w C++ to ja ci moich wypocin nie bede pokazywal chociaz sa w opengl
najpierw sie naucz c++

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1