Chciałbym stworzyć planszę do gry Sokobana w C. Widzę to mniej więcej tak że kwadrat 10x10 z tym że skrajne to są "ściany" więc chciałbym pole 8x8 po którym mogę się poruszać. Chce jednak jednokolorową szachownicę, jako iż sam mam problemy ze znalezieniem jakiś konkretnych materiałów o Allegro, dlatego prosiłbym o pomoc w tej kwestii
0
0
zrob tablice:
enum et // element_type
{
TYPE_WALL, // sciana
TYPE_OBJECT, // klocek ktory przesuwasz
TYPE_FREE, // puste miejsce
};
enum et area[10][10];
a potem:
struct pl
{
int x, y; // pozycja gracza
}
struct pl player = { 0, 0 };
reszta to juz algorytmy chodzenia po tablicy...
0
zmieniłem trochę zamiar co do programu chciałbym zrobić taką planszę kwadratową powiedzmy 10x10 pól tak że kazde pole ma 20x20 pikseli no i dodać kolory że ściana to czarny, wolna przestrzeń to biały, i jeszcze wczytywanie takich małych bitmap, zeby dodac obrazek przedstawiający magazyniera, paczki no i miejsca przeznaczenia paczek
mógłby ktoś powiedzieć jak narysować coś takiego w allegro, co do tego powyżej to w sumie nie bardzo zrozumiałem o co ci chodzi
0
Proponuję zajrzeć na http://www.talula.demon.co.uk/allegro/. ;] W necie aż roi się od textów na temat Allegro - wystarczy poszukać...