Tworzenie gier w SFML.NET

0

Witam jestem raczej takim początkującym programista jezeli chodzi o tworzenie gier komputerowych, i chciałbym zacząć tworzyć sobie jakieś małe projekty, żeby potem zacząć robić sobie jakieś większe (mam już kilka projektów) i ktoś mógłby powiedzieć, że wszystko fajnie znam swoje cele itp., ale z tego, co wyczytałem na kilku forach to najlepiej się tworzy gry w c++ ponieważ można ją wtedy bardziej zoptymalizować i to jest zrozumiałe tylko tutaj mam pewne pytanko. Ponieważ bardzo fajnie mi się programuje w języku c# i niby jest silnik unity, który ma api pod c# ale ja nie za bardzo bym chcial tworzyć gry w unity jest też niby godot albo Xenko engine, ale ja bardzo bym chciał spróbować stworzyć grę za pomocą biblioteki i znalazłem bibliotekę SFML.NET i z tego, co widziałem ta biblioteka byla bardzo polecana jezeli chodzi o c++ więc wydaje mi się, że dla c# też powinna mieć raczej spore możliwości tylko tutaj mam już do was pytanie. Czy dałoby się stworzyć jakąś prostą strategię na bibliotece SFML.NET? Czy będę miał jakieś problemy optymalizacyjne wtedy z tą grą, jeżeli będzie ona na tej bibliotece ?

1

Da się i nie powinieneś mieć problemów z tym. Ale słyszałeś może kiedyś o naszym zbawcy monogame(Nie polecam dużo trzeba samemu dorobić jak animacje 3d)? Z C++ jest nawet odwrotnie, jak nie ogarniesz pamięci to gra może działać jeszcze gorzej(ostatnie wydanie c++ zawiera garbage collector(a raczej inteligentne wskaźniki chyba tak to sie nazywa) wiec już raczej nie żongluje sie już pamięcią jak kiedyś). W C# jak i javie trzeba się tylko martwić wyciekami pamięci. Możliwe że gry w C# są nieco wolniejsze niż w C++ ale nikt nawet tego nie zauważy, także teraz C# posiada .net core więc powinien też działać na innych platformach jak C++ native.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1