Witam,
Przygotowuje projekt mojej pierwszej bazy danych. Tematem jest ewidencja urlopów pracowników. Mam kilka pytań odnośnie przechowywanych danych oraz tabel. Proszę kontrole poprawności, uwagi, co można poprawić albo zrobić lepiej.
-
Czy jest sens dokładania kolejnej tabeli która będzie przechowywać IDpracownika oraz IDewdencji (id danego urlopu) czy lepiej to załatwiać zapytaniem (stawiam, że to błąd związany z redundancją).
-
Powinien dodawać tabele pomocnicze na np. stanowisko czy lepiej takie dane wpisać "z palca"?
-
Gdzie umieścić dni wolne od pracy (święta stałe oraz ruchome) tak aby podając konkretny przedział dat zostały odliczone od puli dni (tabela pomocnicza przechowująca konkretne daty)?
Dołączam jeszcze trochę treści z papierologii do której również bym prosił uwagi jeśli coś by można było poprawić.
Celem systemu jest ewidencja urlopów pracowników w sposób który umożliwi przechowywanie informacji o urlopach różnego rodzaju wykorzystanych przez danego pracownika tak aby nie doszło do przekroczenia min. dopuszczalnej puli dni urlopu wypoczynkowego oraz ostrzeganie o niewykorzystanych urlopach wypoczynkowych.
Wymagania:
• kontrola ilości dni urlopowych poszczególnych pracowników,
• kontrola zaległych urlopów - alert o niewykorzystanym urlopie,
• kontrola obecności pracownika w danym terminie,
• przypisanie pracownikowi przysługujących dni urlopowych ze względu na staż pracy,
• ostrzeganie o wykorzystaniu puli przysługującego urlopu,
• przechowywanie informacji czy został złożony odpowiedni wniosek urlopowy oraz czy został zaakceptowany przez przełożonego,
• przechowywanie danych o okresie aktualnego zatrudnienia. W przypadku gdy pracownik odchodzi wykorzystał pule urlopu jaki pozostał lub urlop został wypłacony.
• Uwzględnianie dni weekendowych oraz wolnych od (pracy)
(Wiem, że pojawił się tutaj podobny wątek przed erą dinozaurów ale nie do końca odpowiada moim potrzebą)
DZE (ERD)
MODEL RELACYJNY - tutaj nie jestem pewny czy wszystkie związki są poprawnie.