Platformówka - algorytm znajdowana drogi

0

Mam taki problem, robię właśnie grę platformową i potrzebuję algorytmu znajdowania drogi, a żadnego nie mogę znaleźć. Rzecz w tym, że za bardzo nie mogę użyć grafu (chyba), bo gra nie jest przedstawiona z góry, ale z boku, więc algorytm musiałby obsługiwać przesuwanie się na boki, skakanie i opadanie. Mógłby ktoś takowy podać?

0

no to poza kształtem levelu dostarczasz możliwe ścieżki ruchu i na podstawie tego budujesz graf.
Oczywiście jeśli uważasz, że wykrywanie miejsc gdzie, można skoczy opaść nie jest proste.

0
towe napisał(a)

Rzecz w tym, że za bardzo nie mogę użyć grafu (chyba), bo gra nie jest przedstawiona z góry, ale z boku

A co to z różnica. Podczas tworzenia mapy robisz sobie jednocześnie punkty kluczowe, czyli tam gdzie można wylądować/podskoczyć/wspiąć się czy co tam innego można będzie robić. Łączysz to w graf (lub generujesz go na bieżąco łącząc najbliższe sobie punkty - te do których można dojść/doskoczyć/zeskoczyć) i używasz A*.

0

Dobra, w chwili obecnej montuje jeszcze edytor map, potem wypróbuję A* i odpiszę. Dzięki za wskazówkę.

0

moze algorytm floodfill bylby pomocny

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1